Monday, 20 August 2012

WARNA WARNI AIDILFITRI 2012


Warna tema tahun ini Ungu Muda


Seperti tahun lepas, di awal Syawal aku beraya di kampung halaman ku di Bagan Datuh Perak. Sejak pemergian arwah emak aku lebih selesa beraya dikampung halamanku. Selepas tu baru aku dan suami beraya di rumah Temerluh Pahang. Alhamdulillah Syawal datang lagi ... dan aku diberi peluang meraikan dengan cukup meriah. Tahun ini lebih meriah dengan kehadiran dua orang anak buah aku Nurul Asyilah Fatin dan Nurul Atirah Zakirin ( anak arwah kakak ) beraya bersama kami. 

Wajah ceria dua beradik 

Inilah kali pertama mereka beraya bersama kami di 1 Syawal setelah 7 tahun kematian ibu mereka akibat kemalangan jalan raya. Peristiwa yang meragut kegembiraan keluarga kami kini dalam kenangan. Keceriaan dan kegembiraan menyerlah dipagi raya dengan pakaian baru berwarna warni. Aku merakamkan sedikit kemeriahan dan kegembiraan keluarga ku sebagai kenangan .


Ini adalah adik beradik aku

Bersama Keluarga besar 


Keluarga bahagia kak nor
Bersama suami dan anak-anak

Sebenarnya tahun ni warna tema hijau mengikut persetujuan anak -anak. Tapi semuanya ditukar pada saat-saat terakhir. Anak- anak gembira dengan warna yang dipilih dan aku bersyukur dengan izinNya aku dapat meraikannya dengan kemeriahan dan kegembiraan dihari lebaran .


 Inilah anak buah tapi kurang dua orang

5 dara pingitan masih single pilih yg mana satu

Mereka lah orang kuat didapur. Memasak , mengemas , menyediakan makanan untuk tetamu yang datang. Kalau mereka ni tak ada kalang kabutlah rumah tu. Faham-faham aje lah raya katakan. hehheheh Terima kasih semua tahun depan nak nak masuk tender lagi ke??? 

Adik beradik yang sentiasa ceria

Bila tengok gambar baru perasan Lutfee memang dah kurus ... tahun depan memang tak boleh pakai baju melayu tu... ini kurang forum sebab lisa beraya di rumah mertua.

Gaya tersendiri

Kak nor bersama anak daranya.

Tahun ini Syawal kita raikan dengan penuh kemeriahan dan berdoalah agar keceriaan dan kebahagiaan keluaraga kita akan berkekalan.

No comments:

Post a Comment