Wednesday, 9 October 2013

NOVEL LOVE YOU MR. ARROGANT

Aku memang gila sebab cintakan kau yang berlagak gila! 
Tapi apa lagi nak dikata, kalau hati dah cinta...


Lepas tengok drama untuk pertama kali saya jatuh cinta dengan cerita ni . Entah kenapa mungkin pelakonnya menghayati watak dalam cerita ni. saya memang tak pernah baca novel ni rasa nak tahu sangat cerita ni saya terus membelinya secara online di karya seni. Bila dah dapat , perkara pertama yang saya tengok adalah cetakan ke berapa?? kalau banyak kali cetak bermakna cerita itu best. Masa saya beli novel sudah pun dicetak untuk kali yang kesepuluh.

Sedikit review dari saya tentang novel ini. Novel yang setebal 462 muka surat menceritakan perjalanan cerita cinta Zaara Amirah yang bertemu melalui sebuah insiden yang tidak disengajakan. Kerana satu kemalangan kecil Ilham yang meminta ganti rugi sebanyak 5 ribu dalam masa sebulan. Kerana terlalu panik Zaara bersetuju tanpa memikirkan apa yang akan berlaku dimasa akan datang. Ini membuat hidup Zaara menjadi huru hara. Zaara yang asyik memikirkan dimana hendak mencari duit sebanyak itu. Zaara tidak menyangka tindakan memberi talifon kepada Ilham sebagai cagaran memburukkan keadaan. Zaara marah dengan Ilham dengan tindakan Ilham mempergunakannya. Dengan kelembutan yang dimiliki oleh Zaara menarik perhatian Tan Sri Zahir. Tan Sri Zahir menyuruh Ilham kahwin dengan Zaara Jika tidak Ilham Holding akan jatuh ditangan Hardy sepupunya. Tan Sri Zahir yakin Ilham akan memilih Zaara sebagai calon isteri kerana dia tahu sifat anaknya tidak akan memilih Sherry . Sherry hidup yang lebih moden dan bergaya , Sherry juga calon menantu pilihan Puan sri Maryam mama Ilham. Demi melepaskan diri dari Sherry, Ilham  memaksa Zaara menerima lamarannya. Sikap Ilham yang Arrogant membuat Zaara akur dlaam terpaksa.

Keputusan Ilham membuatkan Puan sri Maryam marah kerana Ilham tidak memilih Sherry malah menerima budak kampung yang tidak dikenali sebagai calon isteri. Perkahwinan yang tidak ada secalit cinta dan bermulalah lakonan didepan orang tua mereka bahawa mereka adalah pasangan bahagia. Kehadiran Hadry sepupu Ilham mendatangkan rasa cemburu pada Ilham. Hadry yang meminati Zaara dipandang sepi oleh Zaara. Faizal rakan kerja Zaara yang meminati Zaara sejak dulu lagi kecawa bila mengetahui Zaara memilih orang lain sebagai suaminya. Satu pertelingkahan kecil Faizal dan Zaara membuatkan Zaara jatuh. Zaara terharu bila kesungguhan Ilham mengambil berat tentang dirinya. Puan sri Maryam tak pernah putus asa memujuk Ilham untuk berkahwin dengan Sherry. Kerana tak tahan dengan layanan mertuanya Zaara mengajak Ilham pindah. Dan dikesempatan itu juga Ilham dapat menjauhkan diri dari Sherry yang tak pernah putus asa walaupun Sherry tahu yang Ilham sudah berkahwin. Tanpa disedari Zaara mula jatuh cinta pada suaminya Ilham dan Zaara juga mengharapkan Ilham akan membalas cintanya.

Puan sri Maryam berpura-pura sakit dan memaksa Ilham terpaksa bersetuju untuk berkahwin dengan Sherry. Dengan keizinan Zaara majlis yang gilang gemilang di majlis pernikahan Sherry dan Ilham. Dengan Bantuan Tan Sri Zahir , Ilham melarikan diri sebelum majlis bermula. Kerana terlalu marah, bila Ilham melarikan diri Sherry menolak Puan Sri Maryam hingga terjatuh dan Puan Sri Maryam strok sebelah badan. Zaara menjaga mak mertuanya hingga sembuh . tetapi layanan Puan sri Maryan terhadap Zaara tetap dingin. Zaara berjanji pada mak mertuanya agar cepat sembuh dan Zaara akan pergi dari keluarga mertuanya dan meninggalkan Ilham. Semasa ulang tahun pertamanya, saat Ilham yakin tentang hatinya yang telah jatuh cinta pada isterinya. Zaara telah pergi meninggalkan dirinya. Ilham yang gagal mencari isterinya, bingung dan dirinya turut tidak terurus. Hadry yakin Ilham telah jatuh cinta pada Zaara kerana sikap Ilham kian berubah. Ilham kini sudah menjadi Ilham yang dulu. Ilham berubah menjadi Arrogant kerana ditinggalkan oleh teman wanitanya semasa menuntut di universiti. Kehilangan Safiya yang sudah beralih kasih membuat Ilham menjadi seorang lelaki yang tiada berperasaan , berlagak dan mudah melenting. 


Sinopsis dari kulit novel 


Zaara Amirah punya impian yang sama seperti impian tipikal gadis biasa, iaitu membina rumah tangga yang bahagia bersama insan yang dicintainya. Namun impiannya musnah sebaik saja dia terjerat di dalam perangkap lamaran paksa dari seorang jejaka yang asing dalam hidupnya, Zafriel Irham. Dek kerana ingin terlepas dari genggaman Sherry, menantu pilihan ibunya, Zafriel Irham memaksa Zaara Amirah menjadi isterinya dengan menjadikan sebuah janji sebagai modal.



"Itu harga yang kau perlu bayar sebab tak kotakan janji. Sekarang jangan banyak cakap, kahwin dengan aku. Titik." – Zafriel Irham



Demi sebuah janji, Zaara Amirah reda menerima kehendak Ilahi. Biarpun tiada cinta, Zaara Amirah rela demi menjaga maruah diri dan keluarganya dari dipijak-pijak jejaka bongkak itu sewenang-wenangnya. Namun Zaara Amirah tidak menyangka, keputusannya itu membuatkan hidupnya kacau-bilau melayan karenah Zafriel Irham yang berhati kering dan tinggi egonya. 



"Apa? Atas lantai ni?"



"Kat mana-mana saja yang kau suka. Tapi bukan atas katil mahal aku ni. Buat kotor saja."



"Kotor? Awak yang nak kahwin dengan saya kan, lepas tu awak cakap saya kotor pulak? Kalau awak tahu saya kotor, buat apa awak kahwin dengan saya? Awak fikir tak perasaan saya bila awak paksa saya kahwin dengan awak dulu? Awak fikir pasal diri awak saja, kan? Pasal saya ni awak tak fikir langsung. Awak ni memang tak guna!" 



Berhadapan pula dengan Puan Sri Maryam, ibu mertuanya dan Sherry yang membenci dirinya, hidup Zaara Amirah tidak lagi aman. Kehadiran Hadry Hakimi, sepupu Zafriel Irham yang cuba merapatinya, mengeruhkan lagi keadaan. 



Keadaan bertambah parah apabila tanpa sedar, dia telah jatuh hati pada suaminya biarpun dia tidak dilayan seperti seorang wanita yang bergelar isteri. 



"Aduhh! Kenapa dengan aku ni? Kenapa aku rasa rindu sangat ni? Macam orang gila bayang saja lagaknya ni. Padahal baru beberapa jam dia pergi. Takkanlah aku dah jatuh hati dengan mamat berlagak tu? Aduhh… tapi..." – Zaara Amirah 



Adakah kebahagiaan akan menjenguk hidup Zaara Amirah apabila dia sudah jatuh hati pada jejaka bongkak itu? Atau menunggu balasan jejaka itu ibarat bulan pada waktu malam menanti matahari menjelma pada waktu siang? Zaara Amirah terus menanti...





                               


Para Pelakon : Zara Zya (Zaara Amirah), Azlee Khairi (Zafriel Irham) ,Hanez Suraya (Sherry), Keith Foo (Hadry), Anzalna Nasir, Norish Karman (Puan Sri Maryam), Mustapar Kamal (Tan Sri Zahir), Fadillah Mansor, Alex Yanz, dan Aisyah Illias



Lagu Tema : Tetap Menantimu - Nomad




Episod 1
Zaara yang lambat ketempat kerja dikejutkan bila tiba-tiba seekor kucing melintas. Kerana itu dia terpaksa menekan brake kereta tanpa melihat kereta dibelakang. Kereta Zafreil Ilham terlanggar sedikit kereta Zaara yang berhenti secara tiba. Zafriel yang marah dengan tindakan Zaara meminta ganti rugi RM5000.00 pada Zaara. Zaara yang panik dengan insiden itu dan tidak memikir panjang bersetuju dengan permintaan Zaara. Zaara diberi masa satu bulan untuk membayar duit itu. Sebagai cagaran Zaara memberi handphone kepada Zafriel. Zaara pening kerana duit yang disimpan masih belum mencukup. Tempuh untuk membawar duit ganti rugi semakin dekat. Zafreil menghantar SMS pada emak Zaara mengatakan Zaara mengandung anaknya sebagai ugutan. Zaara yang marah dan tidak berpuas hati pergi ke pejabat Zafreil menanyakan mengapa Zafriel berbuat demikian. Zafriel juga mengugut jika Zaara tidak membayar duit dalam tempoh yang ditetapkan keadaan akan lebih teruk. Dengan rasa kecewa Zaara meninggalakn pejabat Zafriel. Papa Zafriel Dato Zahir memaksa Zafriel berkahwin dengan segera jika Zafriel inginkan Ilham Holding .
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 1

Episod 2
Zafriel memikirkan cadangan Dato Zahir. Zafriel diberi pilihan berkahwin dengan Sherry gadis yang dikenali 4 tahun lalu tetapi hidup mewah yang suka meminta itu ini. Atau Zaara yang terlalu naif tentang kehidupan.Zaara masih tak dapat membayar duit ganti rugi dalam masa yang sama Zafriel dia mengambil kesempatan untuk meneruskan rancangan papanya untuk mengambil Zaara sebagai calon isterinya. Zaara merayu agar Zafriel tidak melamarnya tetapi tidak dipedulikan.Segala persiapan perkahwinan dibuat oleh Zafriel. Zaara hanya mengikut saja. Sibuk Zafreil membuat persiapan perkahwinannya , Zafriel terkejut dengan kehadiran Sherry . 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 2

Episod 3
Selepas selesai membuat persiapan pengantin Zafriel memulangkan handphone Zaara kerana Zaara bersetuju kahwin dengannya. Faizal rakan sekerja Zaara yang meminati Zaara sejak dulu, kecewa kerana Zaara tidak memilihnya sebagai calon suami. Faizal juga memaksa Zaara memutuskan pertunangan dengan Ilham. Majlis pernikahan Zaara semakin hampir. Zaara semakin keliru , Zaara juga sedih memikirkan hidupnya yang akan bersama Mr. Arrogant. Majlis gilang-gemilang diadakan dikedua-dua belah pihak. Baru sehari hidup bersama Ilham pelbagai gudaan terpaksa diterima.Di rumah besar Ilham, Zaara memulakan hidup sebagai isteri. Dengan sikap diingin Ilham Zaara banyak mengalah dengan kerenah suaminya. Keadaan menjadi lebih teruk lagi bila Datin Maryam (mak mertuanya) membencinya. Ini kerana Zaara bukan menantu pilihannya.  
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 3

Eposod 4
Tinggal dirumah besar keluarga Irham membuatkan Zaara merasa janggal. Ditambah pula bila kakak Irham berkunjung kerumah itu. Dirinya terasa terasing. Zaara juga dapat merasakan kakak Irham tidak suka kehadirannya dirumah itu. Kakak Irham , Zafira suka membanding-bandingkan Sherry dan juga dirinya. Irham berterus terang dengan Zaara mengapa dia membuat keputusan untuk berkahwin dengan Zaara. Semuanya hanyalah kerana Syarikat Irham Holding kerana itu impiannya dari dulu untuk menerajui syarikat. Hadry terkejut bila Irham memperkenalkan Zaara adalah isterinya. Dia dapat merasakan sesuatu yang tak kena perkahwinan sepupunya itu. Dihati kecil Hadry dia suka pada Zaara yang lembut dan rendah diri.  Sherry terkejut bila mendapat tahu Irham telah berkahwin. Kerana terlalu kecewa Sherry pergi kerumah Keluarga Irham ingin melihat siapa gadis yang berjaya menambat hati Irham.
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 4 

Episod 5
Datin Maryam memarahi Zaara kerana menampar Sherry. Zafriel memarahi Sherry kerana tindakkanya. Sherry juga mengadu dengan kakak Zafriel yang apa yang berlaku. Zafrina seperti ingin membuat sesuatu rancangan yang tak baik pada Zaara. Kehadiran Zaara yang yang memang tidak disenangi oleh mak mertuanya dari awal lagi , membuatkan Zaara rasa terpinggir. Zaara yang memulakan kerja setelah cuti lama meminta tolong agar Zafreil menghantarnya kepejabat tetapi Zafreil meninggalkannya begitu sahaja. Terpaksalah Zaara menunggu teksi untuk ke pejabat. Nasib Zaara baik bila Handry sudi menumpangkannya ke pejabat. Walaupun berat hati Zaara menerima pelawaannya. Dalam Masa yang sama Zafriel memerhati gerak geri Zaara dan Handy . Zafriel mencari Zaara hingga kerumah sewa Zaara . Zaara pergi kerumah sewa lama kerana mengambil kereta agar dia tidak menyusahkan suaminya untuk menghantarnya ke pejabat. Dalam perjalanan pulang Zaara singgah ke pasar malam untuk membeli "chicken wing" makanan kegemarannya. Zafriel turut serta walaupun tempat itu bukan pilihannya.
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 5

Episod 6
Zafriel Ilham menemani Zara pergi ke pasar malam. Tempat yang Zafriel tak pernah pergi ini semua kerana menurut kata Zaara yang ingin membeli "chicken wing". sampai dirumah Datin maryam (mak mertua)nya marah kerana membawa Zafriel ketempat kotor. Zara yang sedih dengan kata-kata kesat mertuanya. Zafriel yang nampak lalu memujuk Zaara yang sedih. Dalam diam Dato ... memerhati gelagat dan kemesraan anaknya dihalaman rumah. Datin Maryam rasa tak puas hati dan dia nekad untuk menjodohkan Zafriel dangan Sherry. Zaara dikejutkan dengan kehadiran Hendry sebagai project Manager di Syarikatnya berkerja. Sebagai tanda terima kasih kerana membantu Hendry, Zaara dan Hendry keluar makan bersama. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 6


Episod 7
Hadry cuba meluahkan isi hatinya pada Zaara tetapi Zaara tak dapat menangkapnya. Faizal yang tidak mengetahui keadaan sebenar menyifatkan Zaara berlaku curang pada suaminya. Faizal marah kerana Zaara sering mengelak setiap kali di ajak keluar. Tetapi dengan Projek Manager ( Hadry ) baru Zaara mudah untuk keluar bersama. Ketika perjalanan pulang semasa Zaara menuruni tangga, Zaara terserempak dengan Faizal. Faizal marah dan sedikit pertelingkahan berlaku. Dalam keadaan tolak menolak Zaara tergelincir dan jatuh. Dalam keadaan panik Faizal terus lari meninggalkan Zaara di keadaan pengsan. Irham risau kerana Zaara masih belum pulang. Tiba-tiba Irham mendapat panggilan dari Zaara mengatakan dia jatuh tangga dan mengharapkan Irham mengambilnya. Kaki Zaara terseliuh, membataskan pergerakannya. Irham mencari punca bagai mana Zaara boleh terseliuh dia pergi ke pejabat Zaara untuk mencari kepastian. Tetapi apa yang di lihat Hadry yang berada di situ mengundang rasa cemburu. 
Jom tonton link ini :Love you Mr. Arrogant episod 7

Episod 8

Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 8

Episod 9
Ilham terkejut bila kak siti memberitahu Datin Maryam tidak membenarkan memberi makanan pada Zaara. Zaara ternampak kesan merah ditangan Ilham. Ilham engan menjawab bila Zaara bertanya. Ilham membawa Zaara balik kekampung untuk mengurut kaki. Ilham terpesona dengan keindahan kampung Zaara. Ibu Zaara terkejut melihat keadaan Zaara. Dalam masa yang sama Ibu memarahi Ilham kerana tidak menjaga Zaara dengan baik. Zaara terharu bila Ilham mengambil berat terhadap dirinya. Buat pertama kalinya Ilham bermalam dirumah mertuanya hatinya tenang dari kesibukan kota. Datin Maryam marah kerana Ilham tak memberitahunya yang Ilham pulang kekampung Zaara.  
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 9

Episod 10
Ilham meninggalkan Zaara dikampung kerana proses mengurut belum selesai. Perasaan rindu menyelubungi diri Ilham dan Zaara. Datin Maryam gembira bila Ilham baru pulang dari kampung tanpa Zaara. Datin Maryam terus menalifon Sherry ini masa yang sesuai untuk menawan hati Ilham. Ilham terasa sunyi dengan celoteh Zaara hingga tak boleh melelapkan mata. Ilham terkejut bila Sherry datang kerumahnya di awal pagi. Ilham rimas dengan kehadiran Sherry yang terus merengek dan menyendeng dengan dirinya. Sherry terus berdendam dan dia nekad untuk mendapatkan Ilham. Hardy cuba mengorek cerita dari kawan Zaara Fariza agar menceritakan apa yang terjadi pada Zara tapi Fariza keberatan untuk menceritakan. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 10


Episod 11
Sherry tak pernah putus asa untuk mendapatkan hari Ilham. Ilham mencari kepastian adakah Hadry ada hati pada Zaara. Hadry terpaksa berterus terang apa yang berbuku dihatinya. Ilham perpuas hati dengan penjelasan Hadry. Dato Zahir menasihatkan Ilham agar menjadi suami yang baik. Ilham menghubungi isterinya bila , dia gembira bila Zaara mengatakan dia sudah sihat. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 11

Episod 12
Ilham mengambil Zaara dikampung. Sherry bengang bila Ilham tidak pernah melayannya walaupun Zaara tiada dirumah. Datin Maryam merangcang sesuatu agar Zaara meninggalkan Ilham. Bimbang kaki Zaara terseliuh lagi Ilham mengambil keputusan untuk menghantar dan mengambil Zaara ditempat kerja. Oleh kerana kesibukan Ilham menerajui Ilham Holding , Ilham terlupa . Zaara menanti tak junjung tiba. Hadry kesian pada Zaara yang menunggu lama lalu menghantar Zaara pulang kerumah. Sebaik sahaja tiba dirumah Datin Maryam menghina Zara hingga Zaara sedih hati. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 12


Episod 13
Zaara menyampaikan hasratnya untuk mengajak Ilham pindah dari rumah. Zaara tak mahu mak mertuanya dan kakak iparnya terus menghina dirinya. Zaara tidak mahu memberi tahu hal sebenar pada Ilham kerana Zaara tak mahu Ilham menjadi anak derhaka. Sejak kejadian yang terjadi pada Zaara, Faizal tidak lagi berkerja di syarikat itu . Tetapi dalam diam Faizal masih memerhatikan Zaara dan Ilham kerana dendamnya. Kemunculan Safiya mengejutkan Ilham. Safiya yang kesempitan duit kerana suami pilihannya tidak lagi berkerja. Safiya tidak menyangka akan bertemu Ilham di sesi temuduga. Datin Maryam masih lagi ingin menyatukan Sherry dan Ilham. kerana ketelanjuran Zaara membenar Ilham keluar dengan Sherry.  Ilham marah pada  Zaara kerana tak pandai melawan.
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 13

Episod 14
Datin Maryam masih tak berpuas hati dengan tindakkan Ilham. Zafira mencari bomoh untuk memisahkan Zaara dan Ilham. Zaara suka dengan perubahan yang ditunjukkan oleh Ilham padanya. Kerana rimas dengan kehadiran Sherry Ilham berusaha mencari rumah lain. Ilham mengajak Zaara pergi tengok rumah baru. Impian Zaara untuk duduk asing tercapai. Datin Maryam terkejut bila Zaara dan Ilham untuk berpindah. Impiannya musnah untuk memisahkan Ilham dan Zaara.  
Jom tonton link ini :  Love you Mr. Arrogant episod 14




Promo minggu ke 5 


Episod 15
Ilham dan Zaara meminta izin untuk pindah ke rumah baru dan ingin berdikari. Tetapi Datin Maryam tidak bersetuju. Datin Maryam juga terkejut bila Dato' Zahir mengizinkan Ilham dan Zaara berpindah. Zafira berpakat dengan Datin Maryam dan Sherry untuk memulakan rancangan baru setelah rancangan yang lepas semuanya gagal. Hadry membantu Ilham dan Zaara pindah. Ada bibit-bibit kemesraan antara Hadry dan Zaara ini membuatkan Ilham rasa cemburu. Kehidupan Safiya semakin teruk dengan suaminya yang tidak berkerja. Dia terkejut bila rumahnya didatangi dua lelaki cina mencari suaminya.
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant Episod 15

Episod 16

Zaara dan Ilham tak boleh tidur dirumah baru mereka. Mereka suka menghabiskan masa dengan menonton TV. Dalam masa yang sama mereka selesa dengan aktiviti itu. Dato Zahir terkejut bila melihat Datin Maryam pengsan. Ilham dan Zaara bergegas kerumah Dato Zahir melihat keadaan Datin Maryam. Tekanan darah Datin Maryam agak tinggi dan doktor menasihatkan Datin Maryam berehat dirumah. Dalam keadaan Datin Maryam sakit , Datin Maryam meminta agar Ilham berkahwin dengan Sherry. Ilham terkejut dengan permintaan mamanya. Zaara cuba bertanya mengapa Ilham terlalu marah dan mengajak Zaara pulang dalam keadaan Datin Maryam sedang sakit. Zaara tidak menyangka Datin Maryam memaksa Ilham berkahwin dengan Sherry. Zaara sedih dengan yang Datin Maryam membencinya hingga sanggup memaksa Ilham berkahwin dengan Sherry. Zaara cuba rela jika itu yang terbaik untuk Ilham dan mak mertuanya. 
Jom tonton link ini :Love you Mr. Arrogant Episod 16

Episod 17

Zaara memujuk Ilham agar bersetuju dengan cadangan Datin Maryam untuk berkahwin dengan Sherry. Dalam diam Zaara sedih dia terpaksa bermadu. Berita gembira yang dinantikan oleh Datin Maryam diberitahu oleh Ilham sendiri. Ilham sedih kerana Zaara tak pernah memahami perasaannya. Dalam masa yang sama Datin Maryam tak tahu yang Sherry ada menjalinkan hubungan dengan lelaki lain. Keadaan kalang kabut bila Ibu Zaara datang dari kampung. Tetapi Hati seorang ibu dapat merasakan yang perkahwinan anaknya ada yang tak kena. Pertunangan Ilham dan Sherry diumumkan semasa majlis ulang tahun Dato Zahir dan Datin Maryam. Hatinya tak kuat untuk melihat apa yang berlaku didepan mata. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant Episod 17


Episod 18
Naluri seorang ibu kuat mengatakan ada sesuatu yang berlaku pada hubungan Zaara dan Ilham.Di majlis pertunangan Ilham dan Sherry, Zaara mengasingkan diri dari tetamu yang lain. Ilham cuba memujuk Zaara agar tidak berkecil hati. Sherry yang nampak kemesraan yang terjalin antara Ilham dan Zaara mendatangkan rasa cemburu. Zaara yang cuba untuk berlembut dan berbaik dengan Sherry.  Tapi tak pada Sherry . Sherry yang sengaja menolak Zaara ke kolam renang hingga lemas. Zaara enggan ke hospital memaksa Ilham pulang kerumah terus. Ilham merasa curiga bagaimana Zaara boleh terjatuh. Demam Zaara bertambah teruk, dengan rasa sayang yang mula berputik Ilham menemani Zaara ketika sakit.
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 18




Promo minggu ke-6

Episod 19
Demam Zaara semakin baik. Ilham cuba mengambil hati dan melayan kerenah Zaara. Zaara rasa gembira bila dilayan begitu tetapi Bila Ilham menyebut nama Sherry hatinya merasa sedih. Zaara tak dapat membayangkan bila mereka hidup bermadu. Saat Hadry tiba dirumah Zaara, Hadry perasan ada seorang lelaki yang yang mencurigakan berada dihadapan rumah Zaara dan Ilham . Tujuan Hadry datang kerumah, cuba memujuk Zaara agar Zaara dapat membatalkan perkahwinan Ilham dan Sherry . Hadry juga memberitahu yang Ilham tak akan bahagia bila berkahwin dengan Sherry. Rasa cemburu hadir bila Ilham nampak Hadry dirumahnya. Zaara terkejut bila Ilham yang baru balik dari membuat persiapan untuk perkahwinan dengan Sherry sudah bersikap dingin. Zaara cuba menjelaskan apa yang berlaku tetapi dimarahi oleh Ilham. Zaara berterus terang sebenarnya dia telah jatuh cinta pada Ilham. Dalam tak sedar Ilham menyambutnya dengan senyuman. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 19

Episod 20
Hardy mendengar keloh rasa dari Zaara. Dia mendapat rasakan cinta Zaara pada Irham terlalu mendalam. Hadry menumbuk Irham dengan sepenuh hati kerana terlalu geram melihat Irham yang tidak pernah menghargai Zaara yang begitu baik padanya. Zaara menalifon ibu dikampung agar mendoakan dia berjaya. Naluri seorang ibu dapat merasakan ada sesuatu yang akan berlaku pada Zaara tetapi di tolak jauh-jauh perasaan itu. Hari yang dinanti kini tiba Majlis meriah dirumah besar Sherry. Oleh kerana tok kadi lambat sampai Dato Zahir memanggil Irham. Dato Zahir tahu isi hati hati anaknya yang enggan untuk bernikah dengan Sherry. Dato Zahir juga mencadangkan agar Ilham lari dari majlis pernikahan dan membawa Zaara.   Jom tonton link ini : Love you Mr. arrogant episod 20





Episod 21
Ilham tidak sedar pemanduannya hingga ke Pulau mutiara. Dengan sehelai sepingang mereka di Penang. Mereka membeli keperluan dan berjalan-jalan sekitar Penang tanpa gangguan. Tanpa pengetahuan Irham dan Zaara , Datin Maryam jatuh sakit hingga mengakibatkan strok separuh badan. Zaara masih merasa bersalah kerana meninggalkan Majlis pernikahan Irham. Dalam mereka berjalan - jalan di Penang seorang budak perempuan datang memeluk Zaara. Zaara terkejut dengan kehadiran budak perempuan yang bernama Sofiya. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 21


Episod 22
Zaara berkenalan dengan ibu kepada budak perempuan yang memeluknya tadi. Saat Zaara ingin memperkenalkan Irham pada Safiya, Irham sudah tiada. Bila sampai di hotel Zaara mendengar Irham menangis. Irham sebenarnya terkejut dia akan berjumpa saat dia sedang berbahagia dengan isterinya. Kehadiran Safiya membuatkan Irham teringatkan kenangan lama . Kisah luka Safina pernah menolak cintanya kerana Safiya memilih lelaki yang lebih hebat darinya. Pertemuan demi pertemuan Safiya dan Zaara membuatkan Zaara merasakan ada sesuatu yang tak kena pada Irham dan Safiya. Hadry risau Irham dan Zaara tidak dapat dihubungi hingga Hadry menalifon Ibu Zaara dikampung. Hari terakhir mereka di Penang Zaara takut bila dia pulang nanti, apa yang akan berlaku dan bagaimana hendak bersemuka dengan mak mertuanya.  
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 22




Sorotan minggu Akhir


Episod 23
Bila sampai dirumah Irham dikejutkan dengan berita Datin Maryam terlantar sakit dihospital. Irham menyalahkan dirinya jika dia tidak lagi dari majlis itu mamanya pasti tidak jadi begini. Zaara memujuk Irham agar tidak menyalahkan dirinya keran semua ini telah ditakdirkan dan mungkin ada hikmah disebaliknya. Sherry menyesal kerana menolak Datin Maryam . Sherry pergi ke hospital untuk minta maaf dengan Datin Maryam tetapi Datin Maryam telah keluar dari hospital .  Zaara menjaga mertuanya walaupun disambut dingin oleh mak mertuanya. Zaara jumpa Safiya dan Safiya menceritakan bahawa mereka pernah bercinta dulu. Kerana Safina telah berjumpa lelaki yang baik dari Irham jadi Safiya meninggalkan Irham. Kini Safiya menyesal kerana meninggalkan Irham dulu. 
Jom tonton link ini :Love you Mr. Arrogant episod 23

Episod 24
Kerana terlalu penat menjaga mertuanya yang sakit. Zaara kelihatan letih dan tidak bermaya sehingga hilang selera makan. Walau bagaimanapun dia gembira bila Hadry memberi tahu Irham kini banyak berubah selepas kehadiran Zaara dalam hidupnya. Zaara Juga gembira bila melihat perubahan mertuanya yang semakin hari semakin sihat. Saat Zaara ingin memberitahu berita gembira (mengandung) pada suaminya dia dimarahi oleh suaminya kerana meninggalkan mamanya. Kerana terlalu memikirkan masalah Irham kerja Zaara turut terganggu. Sherry datang berjumpa Datin Maryam untuk memohon maaf diterima baik oleh Datin Maryam. Zaara membantu mertuanya tetapi enggan menerima bantuannya. Zaara berjanji jika Datin Maryam sihat seperti dulu dia akan keluar dari rumah dan meninggalkan Irham. Zaara tidak menyangka Datin Maryam pulih dengan cepat dan janjinya untuk meninggalkan Irham dituntut oleh Datin Maryam.  
Jom tonton link ini :Love you Mr. Arrogant episod 24

Episod 25
Zaara memutuskan untuk keluar dari rumah dan meninggalkan Irham. Menghantar SMS pada Irham untuk berjumpa di restoren biasa. Dengan rasa gembira Irham menerima. Irham ingin mengambil peluang untuk meluahkan perasaan pada isterinya. Saat yang dinanti ditunggu dengan penuh debaran. Irham terkejut sepatutnya Zaara yang datang tetapi Safiya yang datang. Irham membaca surat yang ditinggalkan. Kecewa dan marah. Zaara pulang kekampung membawa diri. Berita kehilangan Zaara disambut gembira oleh Datin Maryam dan Sheery. Datin tidak menyangka sebenarnya Sherry hanya berpura-pura baik dihadapannya. Datin Maryam menyesal bila Sherry memperlalukan dirinya sebegitu. Irham mencari Zaara hilang diserata tempat tetapi masih tak jumpa. Kini Datin Maryam sedar akan kesalahannya pada Zaara. Kerana terlalu rindu pada Zaara Datin Maryam jatuh sakit. Atas nasihat ibunya Zaara kembali ke kuala lumpur untuk berjumpa suaminya. Semasa perjalanan pulang Zaara terkejut tiba-tiba ada kereta memintas keretanya dan membawa Zaara ke dalam sebuah van.
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 25

Episod 26
Bila Zaara sedar Faizal telah mencoleknya. Kehilangan Zaara membuatkan Irham tidak boleh menumpukan pada kerja. Hardy memberitahu Zaara pulang tetapi setibanya dirumah Zaara masih tiada. Irham menerima SMS dari Zaara dan meminta cerai. Irham tidak menyangka Faizal yang merancang pencolekan Zaara dan memaksa Zaara meminta cerai. Faizal ditembak oleh polis dan dibawa ke balai atas pertolongan Hadry. Irham meluahkan perasaannya yang akan menjaga Zaara seumur hidupnya. Irham tak mahu kehilangan Zaara lagi. Sherry ditangkap oleh pihak berkuasa kerana menyimpan dadah . Ini semua angkara kekasih gelapnya kerana niat dendam yang menyifatkan Sherry terlalu sombong. Zafira memohon maaf pada Zaara dan keluarganya kerana sikap biadabnya. Hadry juga telah bertemu cinta hatinya dan berkahwin dengan Fariza kawan baik Zaara. 
Jom tonton link ini : Love you Mr. Arrogant episod 26




Jom tonton : Love you Mr. Arrogant raya 


Episod drama ini melabuhkan tirai , Drama ini memang mengikut jalan cerita novel. Pengakhiran cerita pun tidak terlalu terburu. Terima kasih pada pengunjung blog ini yang sudi singgah dan berkongsi tentang cerita ini. 

15 comments:

  1. bestkan citer ni. ein mmg x sempat nak tgk sbb balik keja dah malam. tp sanggup tu layan kay gengtube.com tiap2 minggu. hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu ... akak pun tak pernah terfikir nak memiliki novel ni pada mulanya... lepas tengok 1 episod terus beli online ... mcm jatuh cinta lak.... kalau nak tengok ptg memang tak sempat pun ... waktu sibuk akak tu .... tu yang ambil link cerita ni ... kalau ada masa bolehlaaa tengok dimasa lapang.

      Delete
  2. assalam kak. cplud kembali lg. hoho. sy baru baca sinopsis. cam teringin je nk tengok citer nih. huhu. blom sempat lg arini... ingat dh xder citer novel nak didramakan lg. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam... hahhaaha dah lama menghilang ye...cerita ni boleh follow cplud... walau pun pelakon baru ... heroin berlakon best ..

      Delete
  3. tula. bru start nk follow balik nih. tgk online kt blog akk jew nih. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe kita tengok sama2 yeee... akak buat link ni pun sebab akak suka ... kalau free boleh tengok ...

      Delete
  4. Apa laa yang akan jadi pada akhirnya :') still waiting :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mestilah happy ending .... ada yg cakap tak sama dengan novel .... tetapi buat masa ni cerita tak mengecewakan best, lucu sgt....

      Delete
  5. xsbr nk tw ending cter ni..ade bpe episod ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula mula dengar kata ada 28 episod. tapi berita terbaru kata 6 je akan berakhir pada 7 november nanti.... pelas tu slot akasia terbaru Play itu suami aku cerita novel gak..... heheheh . apa pun terima kasih singgah di blog akak ni....

      Delete
  6. aumm,,nie je ke senarai lagu dlm cerita love you mr arrogant...takkan la nie je kot...ade lagu lain x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh... teima kasih singgah.... kalau nak ikutkan memang banyak lagu.. dan malah setiap episod ada lagunya tersendiri. nanti cuba upload lagi lagu-lagunya.

      Delete
  7. akak boleh tak cerita ending dia.. ehehe pleez pleez ~ saya takde novel =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tengok drama ni ... byk persamaan sebenarnya dengan novel ... tak banyak perbezaan ....

      Delete