Wednesday, 4 May 2016

PESTA BUKU MAEPS SERDANG 2016

Pesta buku biasanya akan diadakan di PWTC tetapi tahun ini diadakan di MAEPS Serdang. Perjalanan kami semakin jauh ,perjalanan kami bermula ;-


Mermula pukul 2 petang saya dan anak - anak ke komuter Batu caves . Tambang menaiki komuter untuk ke Serdang RM 4.60 untuk dewasa dan kanak-kanak RM 2.30 sahaja. Sampai di komuter Serdang saya terpinga - pinga untuk pergi MAEPS. Tetapi oleh kerana ramai orang yang ingin  perkunjung pesta buku, Saya dan anak - anak mendapat petunjuk sebuah bas rapid KL tulis MAEPS. Saya yakin itulah bas yang perlu di naiki. Pada awalnya saya diberitahu ada perkhidmatan bas percuma untuk ke MAEPS tetapi jangkaan itu meleset.  

Meneruskan perjalan dengan membayar RM 2.00 untuk perjalanan ke MAEPS menggunakan perkhidmatan bas. Lebih kurang 20 - 30 minit juga. Rasa macam lama didalam bas tu. Sampai di MAEPS kami terpaksa melangkah anak tangga yang banyak. Tak cukup anak tangga kami terpaksa menggunakan askelator pulak ( nampak tak jauh baru nak sampai ). 

Kami disambut mesra oleh seorang gadis yang menjaga bihabagian hadapan. Dia menerangkan bagaimana untuk mengunjugi pesta buku yang dimaksudkan. Di blok A dan C sahaja digunakan dan dibahagian kanan kami pameran IPTA juga diadakan. 

Kami terus melangkah ke blok A dimana terdapat Pesta buku yang menjual buku rujukan sekolah , terbitan-terbitan novel masa kini . Mungin saya tak biasa di tempat itu, saya rasa susah nak cari tempat yang nak dituju. Saya jalan-jalan dengar orang lelong buku cerita untuk kanak-kanak dengan harga seringgit. 

Buku cerita untuk anak-anak 

Novel terbaru keluaran Karyaseni 

Masa pergi Karyaseni ada jumpa artis dari drama Tundukan Playboy itu. Tapi saya tak bergambar pun. Sebab ramai kot. Saya ingin mencari beberapa novel lagi tapi pusing - pusing tak jumpa. Mungkin salah pusing agaknya. Kalau di PWTC saya akan ke Karyaseni , Kakinovel , Lovenovel (LNP) dan beberapa lagi. Saya hanya jumpa Karyaseni je. Macam tak puas hati . Sebenarnya kaki dah penat. Dalam pusing-pusing terlihat satu boorth yang sangat kecoh. Saya cuba dekat dan bertanya kenapa ye?? 

"Akak ada satu minit untuk mendapatkan buku Impian Jutawan Budak Setinggan dengan harga RM 15.00" - masa tu rasa nak melompat- lompat . Saya ambil satu lepas bayar adik manis tu kata lagi. "Akak boleh minta tandatangan dengan Rosyam Nor kat tepi sana"  rasa seronok sangat. Rosyam Nor siap cakap dengan anak Cantik rambut boleh pinjam. Hahahaha. Rosyam Nor tu memang seoarang yang ramah . Buku dah sign mestilah kena ambil gambar. 




Dah penat pusing - pusing kami ambil keputusan untuk balik sekitar pukul 6.30 petang. Berehat kejap makan - makan kat situ . kat situ disediakan foods truck juga ada. Kalau nak makan tak perlu risau sebab banyak pilihan. 

Lepas tu makan dan minum sambil jeling - jeling Rosyam Nor makan kat sebelah meja kami . Dia bawak isteri dan anak ket meja tu . Perut pun dah kenyang kami pergi ke tempat bas yang disediakan. 

No comments:

Post a Comment