Sunday, 16 July 2017

PENGEDAR SHAKLEE SUNGKAI PALING AKTIF



Hai ! Saya Siti Fatimah atau lebih senang dikenali sebagai Imah . Dan saya adalah Pengedar Shaklee Ipoh dan kawasan sekitar Sungkai yang terbaik. Hubungi saya di nombor
014-245 1652  ( Imah )


Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?



Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Ipoh yang terbaik, saya akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.

Saya cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.
Wassap 014-245 1652 Imah


Saya Bukan Saja Hantar Tapi Bagi Servis Terbaik
Shaklee bukan hanya setakat bisnes bagi saya. Tetapi saya juga amalkan untuk masalah kesihatan dan kecantikan saya.

Sebab dengan hanya guna, belajar dan berkongsi barula saya boleh bantu lebih ramai orang untuk sihat. Antara servis yang saya sediakan ialah:
  • Penghantaran produk Shaklee ke sekitar Ipoh.
  • Mengajar cara pemilihan dan cara pengambilan produk secara berkesan.
  • Pendaftaran ahli Shaklee untuk mendapatkan 15 – 25% potongan harga produk.
  • Konsultansi masalah kecantikan wajah menggunakan produk semulajadi dan berkualiti tinggi.
  • Melatih usahawan yang ingin menjana pendapatan 3,4 dan 5 angka dengan bisnes Shaklee.
Hubungi Saya 



Saya menjanjikan servis yang terbaik pada anda. Sila hubungi saya di 014-245 1652.

Friday, 14 July 2017

NOVEL PINGGAN TAK RETAK NASI TAK DINGIN

Kalau duda tu tak nak ,
aku lagi tak hingin


Drama Pinggan tak retak nasi tak dingin menggantikan drama dalam slot Akasia Ku kirim cinta. Novel ini Mengisahkan Yuhanis yang sepatutnya mendirikan rumah tangga bersama Nizam. Akan tetapi , Nizam menangguhkan kepulangannya ke Malaysia kerana dia sudah bernikah dengan Shila dalam diam ketika menetap di luar negara. Segala persiapan telah majlis telah tersedia.



Demi menutup malu perkahwinan Yuhanis tetap diteruskan. Tetapi digantikan pengantin lelaki yang lain. Syaiful Mizan abang pada Nizam menjadi pengganti pengantin lelaki walaupunhati tidak merelakan. 



Syaiful Mizan pernah berkahwin namun perkahwinan tidak tidak bertahan lama. Akibat kecurangan isterinya. Selesai majlis Kepulangan Nizam dan isteri mengejutkan Ahli keluarga. Nizam pula terpaksa menerima hakikat bahawa abangnya Mizan telah diijabkabulkan dengan Yuhanis. Kini, bekas tunangnya sudah menjadi kakak iparnya.



Pada masa yang sama, Shila sedang merahsiakan sesuatu. Sebenarnya, dia sudah hamil sebelum berkahwin. Nizam yang lurus bendul sangkakan kandungan itu ialah anaknya. Nizam amat mencintai Shila dan dia tidak menyangka dirinya telah menjadi pak sanggup. Selepas pulang ke Malaysia, Shila terancam dengan Yuhanis. Dia sering mengesyaki Yuhanis mempunyai rancangan untuk merampas suaminya.



Saiful Mizan mula terpaut hati dengan Yuhanis gara-gara sifat Yuhanis yang penyabar dan patuh kepadanya walaupun tidak dilayan selayaknya. Konflik bermula apabila Suraya , bekas isteri Mizan tiba-tiba muncul kembali di dalam hidup Mizan. Suraya ingin merebut kembali cintanya kerana menyesal dengan perpisahan mereka. Selepas mendapat tahu bahawa Mizan sudah beristeri, pelbagai masalah kerap terjadi di dalam hidup Suraya lantas menyebabkan dia sedar sebenarnya tiada lelaki lain sebaik Mizan.



Rumah tangga Mizan dan Yuhanis mula bergoyah, kebahagiaan dan kasih sayang mereka yang baru berputik mula diuji. Mizan hampir-hampir menceraikan Yuhanis dan tewas kepada godaan Suraya yang berniat jahat itu. Terdapat rahsia yang belum terlerai, cinta yang tidak terucap, dan perkara yang belum selesai dalam keluarga ini. 



Sinopsis dari kulit novel

"Kalau duda tu tak nak, aku lagi tak hingin!"

Sehari sebelum majlis perkahwinannya, Yuhanis dikejutkan dengan berita tunangnya, Sharul Nizam enggan menikahinya. Bimbang maruah keluarga tercemar, Yuhanis menebalkan muka merayu dan memaksa supaya Saiful Mizan merangkap abang kepada Sharul Nizam supaya mengahwininya.

“Perempuan apa awak ni ha?! Tak malu ke merayu pada lelaki yang tak sudi? Inilah orang kata, perigi cari timba. Tengok awak pun saya tak ada selera. Inikan lagi nak menikah.”– Saiful Mizan.
“Saya tak akan minta apa-apa dari awak, saya tak akan tuntut apa-apa dari awak. Apa saja permintaan awak, saya akan ikut. Saya merayu, tolonglah.”- Yuhanis.

Yuhanis tidak peduli dan terus mendesak. Akhirnya Saiful Mizan bersetuju namun bersyarat.

“Saya tak mahu awak mengganggu hidup saya. Bila saya berada di rumah, awak jangan lalu-lalang menyemakkan mata saya, faham? Awak nak buat apa, nak ke mana pun, suka hati awaklah. Saya izinkan dan saya tak kesah sebab awak bukan urusan saya. Jangan fikir perkahwinan ini untuk selamanya. Okey?”- Saiful Mizan

Kata-kata Saiful Mizan memakan diri apabila lama-kelamaan dia mula terpaut hati dengan Yuhanis gara-gara sifat Yuhanis yang penyabar dan patuh kepadanya walaupun tidak dilayan selayaknya. Mereka mula mengecapi bahagia tetapi muncul pula bekas tunang Yuhanis dan muncul juga Suraya, bekas isteri Saiful Mizan yang mahu merebut cinta mereka kembali.

“Abang Mizan, how I miss you. I want to be with you.”- Suraya
“Hani tahu kan, abang sayang Hani. Abang cinta Hani.”- Sharul Nizam

Rumah tangga yang dibina mula goyah. Kebahagiaan mereka mula dilanda badai. Ada rahsia yang belum terlerai. Ada cinta yang belum terucap. Ada perkara yang belum selesai. Mampukan Saiful Mizan mempertahankan Yuhanis sebagai isterinya?


Episod 1
Yuhanis kesal tidak dapat menghubungi Nizam. Majlis nikah mereka yang akan berlangsung esok tetapi Nizam masih tidak muncul. Yuhanis teringat janji-janji manis Nizam sebelum ke UK untuk memperisterikan dirinya. Nizam rasa serba salah untuk memberitahu yang dia sudah menikah dengan gadis pilihannya di UK Shila. Dalam Terpaksa Nizam menghubungi mak agar membatalkan majlis kerana dia sudah bernikah. Mak terkejut dengan panggilan Nizam untuk membatalkan majlis pernikahan. Ayah memberi cadangan agar digantikan dengan Mizan tetapi ditolak keras oleh Mizan. Yuhanis sedar dia adalah anak angkat keluarga Nizam. Yuhanis mereyu agar Mizan menerima dirinya untuk menutup malu dan demi keluarga. Yuhanis juga memberitahu yang ayah pernah diserang sakit jantung. Mizan melihat persiapan majlis Yuhanis telah siap sedia . Dalam masa yang sama Mizan teringat kegagalan perkawinannya dulu bersama Suraya. Suraya yang curang membuatkan Mizan takut untuk berkahwin lagi. Mizan mengambil keputusan bersetuju berkahwin dengan Yuhanis . Mak dan ayah gembira dengan keputusan Mizan menerima Yuhanis. Tetapi selesai majlis nikah Kepulangan Nizam mengejutkan semua ahli keluarga. Nizam minta maaf pada Yuhanis tetapi sudah terlambat. Shila yang sarat mengandung diperkenalkan kepada keluarga Nizam.

Episod 2
Nizam tidak menyangka Yuhanis akan berkahwin dengan abang Mizan. Mizan pula masih dingin dengan Yuhanis. Shila agak kurang selesa bila tinggal kampung. Mak Nizam mempersoalkan kandungan shila yang agak sarat tetapi dinafikan oleh Shila yang kandunganya baru 4 bulan. Mak dan ayah Nizam masih tidak berpuas hati dan mempersoalkan mengapa Nizam tidak memberitahu  lebih awal perkahwinannya dengan Shila. Nizam cuba mengambil perhatian Yuhanis tetapi Yuhanis cuba mengelak dan Yuhanis juga dia kini sudah bergelar isteri abang Mizan. Perbualan Nizam dan Yuhanis dicuri dengar oleh Mizan. Mizan mula curiga pada Yuhanis. Shila terbaca wassap Nizam dan Yuhanis dan akhirnya terbongkar. Nizam terpaksa mengaku yang sebenarnya Yuhanis adalah tunangnya. Shila mula rasa tergugat. Mizan mengajak Yuhanis balik ke Kuala Lumpur secepat mungkin. Mak juga menerima cadangan Mizan untuk balik ke Kuala Lumpur secepat mungkin kerana tidak mahu Nizam terus menggangu Yuhanis. pada keesokan harinya Nizam tercari-cari Mizan dan Yuhanis tetapi kecewa kerana mereka sudah meninggalkan kampung. Shila mula resah bila mak mertuanya menyuruh Shila membuat pemeriksaan kandungan. Shila takut mak mertuanya tahu yang dia mengandung lebih dari 4 bulan seperti yang diwar-warkan . Sampai dirumah Mizan di Kuala Lumpur. Mizan membuat syarat pada Yuhanis. Mizan tidak mahu Yuhanis berjalan-jalan depannya kerana dia lebih selesa tinggal seorang. Yuhanis bosan kehidupannya. Yuhanis juga menerima panggilan dari mak yang menyuruh Yuhanis menukar no. Tel kerana tidak mahu Nizam menggangu hidup Yuhanis. 

Episod 3
Selepas menunaikan solat subuh,Mizan terus pergi bekerja dan dia langsung tidak jengah Yuhanis . Hani juga berkunci di dalam bilik dan selepas subuh tadi, dia terus tidur sampailah matahari tegak. Hani yang kelaparan mula mencari makanan, malangnya tiada apa di dapur rumah Mizan ini. Lebih teruk lagi adalah kerana Mizan sendiri terlupa dan dia jalankan rutinnya seperti biasa. Mizan telah kuncikan pagar dan akhirnya Hani ambik keputusan drastic. Dia akan panjat pagar. Tetapi pada waktu itu, Puan Azimah hubungi dan bertanya khabar. Suraya kembali ke Malaysia dan cuba menagih kasih Mizan . Selepas itu, Hani membeli stok makanannya serta bahan bacaan.Oleh kerana dia tiadak kunci pagar, Hani terpaksa meminta tolong seorang pemandu teksi untuk bantu “passkan” plastik2 makanannya. Oleh kerana Yuhanis menukar no. tel. Nizam merayu agar mendapatkan no. tel Yuhanis. Mak tetapi berkeras tidak memberinya kerana mak mahu Yuhanis memulakan hidup baru. Mak menghantar gambar-gambar pernikahan pada Mizan dan baru Mizan tersedar yang dia duduk dirumah bukan seorang lagi. Makanan yang Mizan beli tidak dijamah mizan meninggalkan duit belanja di atas meja. Bila Mizan keluar pergi kerja barulah Yuhanis keluar untuk mengemas rumah dan menyediakan keperluannya.


Episod 4
Nizam terterus terang keadaan dirinya sebenar mengapa dia boleh berkahwin dengan Shila. Mak memaksa Nizam membawa Shila untuk membuat pemeriksaan kerana keadaan perut Shila seperti kandungan 8 bulan . Nizam juga memberitahu yang Shila besal dari keluarga orang kaya. Nizam membawa Shila ke kinik ternyata kansudang Shila rupa-rupanya lebih dari yang disebut. Shila mengaku mempergunakan Nizam demi kepentingannya. Nizam berjaya mendapatkan nombor telefon Hani daripada telefon bimbit ibunya. Namun Hani tidak melayan Nizam. Mizan masih meneruskan kehidupan yang sama seperti ketika dia menduda dahulu. Oleh sebab Mizan dan Yuhanis jarang bertembung, Mizan meninggalkan sampul yang berisi duit dan kunci rumah kepada isterinya. Yuhanis menghantar baju Mizan ke dobi dan berjumpa dengan yusri pekerja kedai Dobi. Nizam tersedar bahawa dia telah dipergunakan. Nizam terus menyalahkan dirinya dengan apa yang berlaku. Shila rasa bersalah. Yuhanis rasa gembira bila Mizan menulis surat ucapan terima kasih kerana manghantar baju di dobi. Bila pulang kerja Mizan dikejutkan dengan jirannya Muthu yang mengucapkan terima kasih kerana agar- agar pemberian dari Yuhanis.  


Sinopsis episod 5-8 


Episod 5
Masuk rumah Mizan terus menikmati agar-agar yang di perkatakan oleh uncle Muthu. Yuhanis gembira menerima panggilan dari mak tetapi mengejutkan Yuhanis bila Mak tiba - tiba meminta Yuhanis bercakap dengan Nizam. Yuhanis berat hati , demi orang tuanya Yuhanis akur. Selepas bercakap dengan Nizam , Yuhanis  teringat zaman kanak-kanak dulu Nizamlah yang selalu bersamanya. Dan Nizam juga berjanji akan menjaganya. Tetapi kini semuanya musnah begitu saja. Mizan tersedak semasa makan tengahari. Shariff memberitahu yang Suraya sudah kembali ke Malaysia . Mizan bengang bila Shariff menyebut nama bekas isterinya  telah kembali. Dlam masa yang sama Mizan telah sasul mengataka dia sudah berkahwin lagi. Shariff terkejut kerana tindakan Mizan menyembunyikan perkahwinan sedangkan mereka sudah berkawan lama.  Bila balik kerumah Mizan akan memeriksa rumah. Kekadang makanan yang dibeli tidak dijamah. Mizan nampak kelibat Yuhanis yang baru keluar dari teksi. Dalam masa yang sama Suraya sengaja menghubungi Mizan dan Yuhanis terkejut bila ternampak Mizan pulang lebih awal dari nya. Mereka sama-sama terkejut satu perasaan hadir tiba-tiba. Yuhanis terus menghilangkan diri. Shila rasa marah Nizam masih menghubungi Yuhanis lalu membuang talifon tersebut. Nizam marah dan mengugut yang Nizam akan menceraikan Shila. Sejak pertemuan Yusri di kedai dobi , hubungan Yusri dan Yuhanis semakin baik. Malah Yuhanis rapat dengan Sarah adik Yusri. Yuhanis juga membawa Sarah keluar jalan-jalan. Yusri memberitahu yang Shariff selalu datang ke kedai Dobi bertanyakan tentang Yuhanis.  

Episod 6
Hani seronok membawa Sarah keluar , shopping. Lebih terharu Sarah sangat gembira dengan menerima pemberian dari Hani. Lepas sibuk bershopping Shariff datang secera tiba-tiba. Ini mengundang rasa pelik pada Hani. Shila mendapat SMS dari keluarganya yan akan berkunjung ke London. Shila takut tetapi mak mertuanya memujuk agar Shila berterus terang. Selepas Hani menghubungi Nizam tempoh hari , Nizam kerap menghubungi Hani. Hani menasihatkan Nizam agar terima kenyataan yang dia kini sudah bergelar kak ipar. Nizam marah kerana Hani cuba mengelak. Nizam yang serabut berkeliaran di bandar. Shila risau bile melihat Nizam tiada dirumah. Cemburu Shila pada Hani terlalu tinggi hingga Shila menghantar mesej agar Hani tidak menghubungi Nizam lagi. Mizan sengaja menyepahkan rumah dan meletakkan nota pada Hani agar mengemas rumah. Hani hanya mengikut rentak Mizan. Bila segalanya selesai , Hani pergi ke kedai dobi berjumpa Yusri. Yusri terus bertanya mengenai Shariff yang kerap bertanya dan minta no. telefon Hani. Hani tidak mahu Yusri memberikan no. telefonnya dapa Shariff. Suraya datang kerumah dan cuba masuk tapi malangnya kunci rumah Mizan telah ditukar. Mak terus memujuk Nizam menerima Shila dan lupakan Hani. Tetapi dipandang sepi. Oleh kerana Hani mengemas rumah segala kepaeluan Mizan hilang . Mizan mula naik angin dan cuba membuka pintu bilik Hani. Malangnya Hani tiada di dalam bilik. Pagi-pagi hani telah keluar menyiapkan keperluan Sarah. Shariff menegur Mizan kenapa guna pewangi perempuan. Mizan hanya mendiamkan diri. 

Episod 7
Shariff bertanyakan tentang Suraya , Mizan terus menegaskan yang dia tidak akan bersama dengan Suraya. Shariff juga menyuruh Mizan mencari pengganti tetapi dipandang sepi. Shariff memberitahu yang dia kini suka pada seorang perampuan di kedai dobi malangnya perempuan itu tidak pernah pandang. Shariff dah lakukan macam-macam tapi Hani tidak pernah melayan kerana statusnya. Shila sedih bila Nizam meninggalkan dirinya. Dalam masa yang sama , Mama dan papanya yang berada di London sudah mengetahui yang Shila sudah berkahwin. Shila panik dan terus bersedih dengan nasibnya. Suraya datang berjumpa Mizan dirumah. Suraya terus merayu pada Mizan. Hani hanya memerhatikan drama sebabak Mizan dan Suraya. Mizan memperkenalkan Hani adalah isterinya. Suraya terkejut dan tidak percaya. Selapas Suraya pulang , Hani memberitahu dia perlu pulang kekampung dengan segera . Mizan terus berangin bila Hani mengebut nama Nizam. Akhirnya Mizan membenarkan Hani balik ke kampung. Mizan terasa sunyi , Mizan tidak pernah ambil peduli selama Hani dirumah tetapi bila Hani tidak ada dirumah dia merasa rindu. Mizan masuk kedalam bilik Hani , dalam mencari sesuatu Mizan terjumpa botol minyak wangi . Selepas menghidu bauan itu Mizan tersenyum sendiri. Apabila Hani sampai dikampung Shila sakit untuk melahirkan. Shila marah mengganggap Hani sengaja berbuat baik dan ingin merampas Nizam darinya. Hani juga menghubungi Nizam memberitahu yang Shila telah dimasukkan ke hospital. Nizam tidak mahu balik kecuali Hani bercerai dengan Mizan dan ingin berkahwin dengannya. 

Episod 8
Shila terus marah-marah pada Hani tetapi Hani tetap tenang dengan kerenah Shila. Saat  Shila melahirkan doktor mengesahkan Shila tak cukup darah. Hani dengan rela hati menderma darah. Shila gembira kerana selamat melahirkan . Shila juga berterima kasih dengan Hani kerana menyelamatkan dirinya. Shila sedar selama ini dia selalu berperasangka buruk dengan Hani. Nizam dapat kerja di resort kawannya. Zul dan Shariff terkejut bila sekali lagi Mizan  memberitahu yang dia mahu balik kampung rindu dengan isteri. Shariff minta Mizan memperkenalkan isterinya kepada mereka. Mizan hanya memberi alasan isterinya berada dikampun untuk menjadi isteri Nizam yang bersalin. Sebelum balik kekampung Mizan pergi ke kedai dobi dan memberi duit yang perlu diberi pada Yusri. Mizan rasa pelik mengapa Hani boleh bari duit RM500.00 pada Yusri begitu saja. Hani rasa kurang sihat . Mungkin terlalu penat membuat kerja-kerja rumah dan menjaga Shila. selepas solat Hani sempat bersembang-sembang dengan mak. Dalam bersembang Hani terlelap. Mak tersenyum melihat Hani tidur ini membuatkan mak teringat kawan perbualan kawan lama , mama pada Hani yang dari dulu menyimpan hasrat untuk jadikan Mizan menantunya. Walaupun sahabatnya sudah tiada , impiannya tercapai untuk bermenantukan Mizan. Mak terkejut bila Mizan tiba - tiba balik. Mak bersyukur kerana Mizan ambil berat pada Hani. Mak memberitahu Mizan Hani tak sihat kerana penat dan telah menderma darah untuk Shila. Bila melihat bayi dalam pelukannya Shila teringat pertemuannya dengan Nizam . Dia mempergunakan Nizam kerana teman lelakinya tidak mahu bertanggungjawap. Shila cuba menghubungi nizam tetapi gagal. 


Wednesday, 12 July 2017

4 PROSES UTAMA KURUS DENGAN CEPAT

Set Kurus Shaklee menjalankan tugasnya dengan 4 cara yang efektif. Bukan saja kurus tetapi anda akan dapat kesihatan yang sangat baik sebelum anda kurus.

Sebabnya, produk Shaklee akan memperbetulkan keadaan tubuh yang tidak sihat. Ini sebenarnya punca anda gemuk.

Contohnya perut yang tidak mampu memecahkan makanan kepada zat, toksik dan buangan.


1. Detoks Dengan Herb- Lax


Herb- Lax diperbuat dari 9 jenis herba yang berkesan dan selamat untuk memperbaiki tahap pencernaan perut anda.

Bayangkan kerak di lapisan perut kesan dari pencernaan yang tak mantap sejak bertahun- tahun dulu. Ada lemak, toksi dan sisa buangan yang tak dibersihkan.Patutla perut jadi buncit.

Jadi, sangat penting untuk perut mampu memecahkan makanan pada zat, toksik dan lemak. Barula zat boleh diserap dan toksik/sisi boleh dibuang dengan berkesan.

Detoksifikasi ada beberapa kesan hebat untuk kuruskan badan dengan cepat seperti berikut:
Mengoptimumkan prestasi pencernaan dan serapan zat
Mengeluarkan toksik daripada tubuh
Mengeluarkan air berlebihan yang disimpan dalam tubuh yang mengakibatkan perut buncit
Menyihatkan perut
Mengempiskan perut


2. Pecahkan Dinding Lemak Dengan Lecithin


Cara kuruskan badan cepat bermula dengak aktif melalui proses memecahkan lemak.

Lecithin adalah sejenis asid lemak yang sangat berfaedah.

Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya (Non GMO). Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530 mg lecithin. [Sumber Shaklee]

Lecithin adalah cara kuruskan badan cepat kerana ia adalah pelarut yang sangat hebat. Lecithin membantu menguruskan badan dengan membakar lemak- lemak jahat dibawah kulit.

Bahkan Lecithin adalah cara kuruskan badan cepat yang sangat baik kerana ia akan mengekalkan lemak dalam bentuk cecair supaya dia tidak melekat didinding saluran darah. Hebat kan !

Antara fungsi Lecithin dalam menguruskan badan dengan cepat adalah seperti:
Menurunkan paras kolesterol dengan mencarikan lemak dan menghalang mengumpulan kolesterol
Kolina yang terdapat dalam lecihtin akan meningkatkan metabolisma dan membakar lemak dengan cepat
Melindungi sel dengan memastikan pergerakan lemak, zat dan lebihan ke seluruhan badan

[Sumber Med-Health]

Lagi artikal tentang Lecithin –> Shaklee Lecithin: Penyelesaian Masalah Kolesterol Anda [ Klik di sini]

3. Bakar Lemak Dengan Omega Guard


Fungsi Omega adalah sangat hebat dalam cara menguruskan badan cepat.

Omega Guard Shaklee mengandungi Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) iaitu asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam [ Sumber Shaklee]. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Kandungan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mampu menjadi Booster untuk menguruskan badan dengan cepat.

Satu kisah mengenai kajian di University Of South Australia menunjukkan pengambilan minyak ikan memberi kesan sangat besar pada mereka yang bersenam. Kombinasi bersenam dan pengambilan minyak omega dapat meningkatkan peredaran darah dan enzim untuk membakar lemak. Hasilnya berat badan mereka turun 2 kg selepas 2 minggu. [ Sumber WeightLossResources]

Fungsi dan cara menguruskan badan dengan Omega Guard Shaklee seperti dibawah:
Mengaktifkan hormon dalam badan untuk membakar lebih lemak
Meningkatkan tahap metabolisma tubuh
Mengurangkan penghasilan lemak perlindungan di pinggang
Mengurangkan selera makan
Menukarkan lemak kepada tenaga

Jadi fungsi-fungsi Omega Guard ini adalah cara kuruskan badan cepat yang sangat efektif.

Artikal tambahan tentang Omega Guard –> Cara Bakar Lemak Pantas Dengan Omega Guard

4. Kenyang Tanpa Lemak Dengan ESP


Satu lagi proses atau cara kuruskan badan adalah kenyang tanpa lemak.

Maksud kenyang tanpa lemak ialah anda ambil makanan tanpa kandungan lemak tapi cukup untuk memberikan tenaga.

Jadi pengambilan ESP ini akan memberi tenaga dan rasa kenyang paada perut. Takkanlah anda masih nak makan makanan yang berlemak tinggi kalau anda dalam proses nak kurus kan ?

Selain itu ESP juga adalah cara kurus cepat tanpa menganggu kecantikan wanita yang lain.

Malah ESP juga akan mencantikkan lagi payudara ( dan menegang) dan mencantikkan kulit dengan mencerahkan dan mengatasi jerawat. Best tak bonus ni ?

Cik puan juga mesti pernah dengar ada kes bila kurus, kulit akan menggeleber. Eeee tak nak la macam tu kan.

Jadi ESP ni akan membentuk otot yang tegang dan memberi bentuk tubuh yang sangat- sangat cantik.


Mesti Tepat

Untuk kesan yang paling baik, cik puan/ tuan mestilah ambil semua produk mengikut cara dan masa yang betul. Ramai yang berjaya kurus. Tapi ramai juga yang gagal.

Ramai yang mengadu pada saya mereka gagal. Lepas saya tanya mereka, rupanya cara mereka ambil itu salah.

Memilih saya adalah sangat tepat kerana saya ada teknik pengambilan set kurus Shaklee yang betul.

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

PENGEDAR KAWASAN GOMBAK YANG TERBAIK

Hai ! Saya Nurul Haiza atau lebih senang dikenali sebagai Haiza . Dan saya adalah Pengedar Shaklee Gombak dan kawasan sekitar yang terbaik. Hubungi saya di nombor
012-592 4326  ( Haiza )

Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?


Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Gombak yang terbaik, saya akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.

Saya cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.
Wassap 012-592 4326 Haiza

Saya Bukan Saja Hantar Tapi Bagi Servis Terbaik
Shaklee bukan hanya setakat bisnes bagi saya. Tetapi saya juga amalkan untuk masalah kesihatan dan kecantikan saya.

Sebab dengan hanya guna, belajar dan berkongsi barula saya boleh bantu lebih ramai orang untuk sihat. Antara servis yang saya sediakan ialah:
  • Penghantaran produk Shaklee ke sekitar Gombak .
  • Mengajar cara pemilihan dan cara pengambilan produk secara berkesan.
  • Pendaftaran ahli Shaklee untuk mendapatkan 15 – 25% potongan harga produk.
  • Konsultansi masalah kecantikan wajah menggunakan produk semulajadi dan berkualiti tinggi.
  • Melatih usahawan yang ingin menjana pendapatan 3,4 dan 5 angka dengan bisnes Shaklee.
Hubungi Saya 
Jangan lupa ya. Kalau nak produk Shaklee mesti hubungi saya Haiza di 012 - 592 4326

Singgah di blogs saya untuk mendapatkan banyak lagi mengenai product Shaklee di :

Carian berkaitan:
  • Pengedar Shaklee di Penjara Sungai Buluh
  • Pengedar Shaklee di Batu caves
  • Pengedar Shakle Gombak 
  • Pengedar Shaklee Selayang
  • Ejen Shaklee selayang
  • Ejen Shaklee batu caves
  • Cod Shaklee selayang
  • Cod Shaklee Penjara Sungai Buluh 
  • Cod Shaklee batu caves

PENGEDAR SHAKLEE IPOH YANG AKTIF



Hai ! Saya Vahida atau lebih senang dikenali sebagai Vee . Dan saya adalah Pengedar Shaklee Ipoh dan kawasan sekitar Ipoh yang terbaik. Hubungi saya di nombor
018-966 5110  ( Vee )


Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?



Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Ipoh yang terbaik, saya akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.


Saya cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.
Wassap 018-966 5110 Vee


Saya Bukan Saja Hantar Tapi Bagi Servis Terbaik
Shaklee bukan hanya setakat bisnes bagi saya. Tetapi saya juga amalkan untuk masalah kesihatan dan kecantikan saya.

Sebab dengan hanya guna, belajar dan berkongsi barula saya boleh bantu lebih ramai orang untuk sihat. Antara servis yang saya sediakan ialah:
  • Penghantaran produk Shaklee ke sekitar Ipoh.
  • Mengajar cara pemilihan dan cara pengambilan produk secara berkesan.
  • Pendaftaran ahli Shaklee untuk mendapatkan 15 – 25% potongan harga produk.
  • Konsultansi masalah kecantikan wajah menggunakan produk semulajadi dan berkualiti tinggi.
  • Melatih usahawan yang ingin menjana pendapatan 3,4 dan 5 angka dengan bisnes Shaklee.
Hubungi Saya 
Saya menjanjikan servis yang terbaik pada anda. Sila hubungi saya di 018-966 5110.


PENGEDAR SHAKLEE PENJARA SUNGAI BULUH


Nama saya Nurul Haiza . Anda boleh panggil saya Haiza. Dan saya adalah Pengedar Shaklee di Penjara Sungai Buluh yang sangat aktif menghantar vitamin pada pelanggan saya.
Haiza di 012 - 592 4326

Saya Sangat Mesra - Pengedar Shaklee Di Penjara Sungai Buluh dan kawasan sekitarnya.
Saya memang suka bercerita tentang kebaikan produk Shaklee. Sebabnya memang saya pengguna Shaklee yang tegar.

Saya jamin anda mesti suka la bila berurusan dengan saya. InsyaAllah.


Saya Pasti Ajar Cara Makan Yang Berkesan

Jangan makan ikut botol saja tau. Kalau anda ada masalah, saya akan ajar cara yang sesuai mengikut masalah yang anda ada. Dan tak semua orang caranya sama.

Saya nak semua pelanggan saya puas hati dengan kesan produk Shaklee. Dan saya nak buktikan saya adalah Pengedar Shaklee Penjara Sungai Buluh yang terbaik.


Boleh COD Tak ?

Eh mestilah boleh !

Di Penjara Sungai Buluh kan tak ada stokis. Jadi, selain bagi nasihat, pendaftaran ahli saya juga buat penghantaran produk Shaklee secara COD ke rumah anda. Anda call atau whatsapp saja.

Kawasan COD saya adalah disekitar Penjara Sungai buluh .


Hubungi Saya Segera !
Jangan lupa ya. Kalau nak produk Shaklee mesti hubungi saya Haiza di 012 - 592 4326

Singgah di blogs saya untuk mendapatkan banyak lagi mengenai product Shaklee di :

Carian berkaitan:
  • Pengedar Shaklee di Penjara Sungai Buluh
  • Pengedar Shaklee di Batu caves
  • Pengedar Shakle Gombak 
  • Pengedar Shaklee Selayang
  • Ejen Shaklee selayang
  • Ejen Shaklee batu caves
  • Cod Shaklee selayang
  • Cod Shaklee Penjara Sungai Buluh 
  • Cod Shaklee batu caves

Friday, 7 July 2017

SHAKLEE SOOTHING RADIANCE WHITENING SOFTENER


Kebiasaannya, orang yang memerlukan Soothing Radiance Whitening Softener inginkan kulit mereka lembut dan mengembalikan kulit pada pH yang seimbang. Ia sangat penting untuk kulit berasa lebih segar dan tegang. Soothing Radiance Whitening Softener bukan dari bahan Alkohol atau terlarang tatapi dari bahan semula jadi yang tidak akan merosakkan muka malah mencantikkan wajah anda. 

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

Apakah fungsi sebenar Soothing Radiance Whitening Softener?
Soothing Radiance Whitening Softener ini digunakan selepas membersihkan muka. Fungsinya menyegarkan / toner hanya tuangkan sedikit pada bebola kapas dan sapukan pada muka dan leher dengan perlahan. Boleh juga dituangkan pada telapak tangan yang bersih lalu ditekapkan saja pada muka dan juga leher. 

Bilakah Masa yang sesuai guna Soothing Radiance Whitening Softener?
Idealnya, kita patut bersihkan muka pada dua waktu berikut :
  • Sebelum masuk tidur pada waktu malam – untuk kesegaran kulit selepas cucian  dan menanggalkan segala kotoran, 
  • Semasa bangun pagi – untuk Mengembalikan kulit pada pH yang seimbang . Kulit juga akan jadi lebih segar.
Namun begitu, penggunaan soothing Radiance Whitening Sofrener digalakkan selepas cucian pada kulit muka dan leher kerana memberi kesegaran dan kelembutan kulit. 

Bagaimana Memilih Soothing Radiance Whitening Softener Yang Sesuai Dengan Kulit?
Seperti yang kita sedia maklum, pelbagai jenis Soothing Raduance Whitening Softener yang ada di pasaran. Namun begitu, jenis yang mana sesuai untuk kulit ? Pasti anda pening untuk memilih sama ada yang berbentuk gel, minyak, wipe, krim dan lain lain lagi.

Soothing Cleansing Lotion Shaklee ( Toner )

Gambar ini dari sumber google
Sememangnya ia Soothing Radiance Whitening Softener yang terbaik kerana:
  • Harga mampu milik
  • Pemakaian yang sangat jimat
  • Teksture gel yang lembut dan tidak berminnyak, sesuai untuk semua jenis kuit
  • Tidak merengsa
  • Berkesan membersihkan dan melembabkan 
  • Menjadikan wajah terasa lebih bersih dan lembut selepas dicuci
  • Boleh menghilangkan whitehead dan balckhead
Oleh itu saya sangat teruja bila menggunakan dan berkongsi pengalaman menggunakan Soothing Radiance Whitening Softener Shaklee ini. Ia merupakan Hot Selling dan pernah kehabisan stok di seluruh Malaysia dan kini telah kembali semula di pasaran. Ramai pengguna Sootthing Radiance Whitening Softener berpuas hati dengan hasilnya. 


Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

Thursday, 6 July 2017

SHAKLEE DEEP FOAMING CLEANSER NUTRIWHITE

Mencuci muka adalah langkah pertama yang sangat penting dalam penjagaan kulit muka. Jadi , kita perlu memilih pencuci muka yang bagus dan sesuai dengan kulit masing- masing. Pencuci muka NutriWhite Shaklee iaitu Gentle Deep Foaming Cleanser atas sebab-sebab berikut:-
Gambar sumber dari google
  • Seperti namanya , ia membersih dengan sangat lembut sekalipun pada bahagaian sekitar mata.
  • Tidak membuatkan kulit kering dan pedih selepas dicuci
  • Diperbuat daripada ekstrak tumbuh-tumbuhan terpilih tanpa kandungan bahan kimia berbahaya yang merengsa kilit.
  • Rumpai laut menaggal kotoran , mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit
  • Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk memhapuskan toksin
  • Strawberi Begonia mencerahkan dan meretakan tona kulit
  • Tak mengandungi bahan pewangi (yang mana ia boleh merengsa kulit mereka yang berkulit sensitif). 
Dan yang paling best , ia sangat menjimatkan. Walaupun hanya sikit digunakan , buih yang dihasilkan memang banyak dan halus. serta lembut dikulit. Sebab itu ramai yang memilih pencuci muka NurtiWhite Shaklee

TESTIMONI PENGGUNA PENCUCI MUKA NUTRIWHITE



Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com