Friday 7 July 2017

SHAKLEE ACTION MAKEUP REMOVER NUTRIWHITE

Kebiasaannya, orang yang memerlukan makeup remover inginkan kulit mereka betul-betul bersih setelah seharian mengenakan solekan. Ia sangat penting untuk mengelakkan pori-pori wajah tersumbat dengan kotoran.

Namun begitu, realitinya kulit wajah kita sememangnya sentiasa terdedah kepada pelbagai jenis kotoran tidak kira sama secara langsung dari bahan solekan, air, udara mahupun sentuhan. Oleh itu, selain membersihkan wajah dengan pencuci, make up remover sangat penting umtuk membersihkan kotoran-kotoran ini dengan lebih effective. Sekiranya kotoran ini terus menghuni dan menyumbat pori-pori, maka jerawat pun mula menyinggah tanpa segan silu, betul tak?

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

Apakah fungsi sebenar make up remover ni?
Membersihkan segala kotoran dan habuk yang melekat serta bahan kosmetik/bedak/sunblock lotion yang digunakan pada wajah.
Mengurangkan risiko ditumbuhi jerawat, blackhead, whitehead, dll akibat penyumbatan pori-pori kulit oleh kotoran.
  • Merangsang proses penggantian sel-sel baru (skin renewal) melalui penyingkiran sel-sel kulit lama yang telah mati (dead skin cells removal)
  • Membantu kulit untuk bernafas pada waktu malam
Bilakah Masa yang sesuai guna makeup remover?
Idealnya, kita patut bersihkan muka pada dua waktu berikut :
  • Sebelum masuk tidur pada waktu malam – untuk menanggalkan segala kotoran, habuk dan alat kosmetik yang kita pakai pada siangnya.
  • Semasa bangun pagi – untuk menanggalkan minyak (sebum) dan peluh yang terkumpul pada permukaan kulit semasa kita tidur malam. Kulit juga akan jadi lebih segar.
Namun begitu, penggunaan make up removal sekali sehari, sebelum tidur sudah memadai terutamanya yang memiliki jenis kulit yang nipis dan ia tidak bagus untuk mencuci wajah dengan terlalu kerap.

Bagaimana Memilih Makeup Removal Yang Sesuai Dengan Kulit?
Seperti yang kita sedia maklum, pelbagai jenis makeup removal yang ada di pasaran. Namun begitu, jenis yang mana sesuai untuk kulit ? Pasti anda pening untuk memilih sama ada yang berbentuk gel, minyak, wipe, krim dan lain lain lagi.

Di Jepun, ramai menggunakan makeup removal jenis wipes kerana ia mudah diGunakan dan dibawa ke mana-mana. Namun begitu baru sya tahu bahawa makeup removal jenis wipes tidaklah begitu bagus untuk kulit. Hal ini kerana dengan menggunakan makeup removal jenis wipes, kemungkinan bahan solekan masih tertinggal kerana ia tidak dicuci dengan air. Selain itu, teksture wipes juga lebih kasar berbanding air, ia mampu merengsa kulit terutamanya kepada mereka yang memiliki kulit wajah yang sensetif.

Oleh itu, Apa jenis pun yang anda pilih, carilah makeup remover yang bagus dan pastikan ia sesuai dengan kulit masing-masing ya.

Makeup Remover Shaklee (Gentle Action Makeup Remover )


Seperti saya yang tidak menggunakan apa-apa solekan pada wajah mahupun bedak, ia tidak menjamin kulit saya bebas dari kotoran. Seharian hanya memakai moisturizer sahaja bagi mengurangkan risiko geragat untuk jangka masa panjang. Memiliki jenis kulit yang berminyak, pastinya mengundang kotoran untuk melekat dan menyumbat pori wajah. Oleh itu, saya menggunakan makeup removar Shaklee (Gentle Action Makeup Remover) dan mula jatuh cinta. 
Sememangnya ia makeup removal yang terbaik kerana:
  • Harga mampu milik
  • Teksture gel yang lembut dan tidak berminnyak, sesuai untuk semua jenis kuit
  • Tidak merengsa
  • Berkesan membersihkan pori
  • Menjadikan wajah terasa lebih bersih dan lembut selepas dicuci
  • Boleh menghilangkan whitehead dan balckhead
Oleh itu saya sangat teruja bila menggunakan dan berkongsi pengalaman menggunakan makeup remover Shaklee ini. Ia merupakan Hot Selling dan pernah kehabisan stok di seluruh Malaysia dan kini telah kembali semula di pasaran.Ramai pengguna makeup removal Shaklee ini berpuas hati dengan hasilnya. Nak tahu komen mereka yang telah mencuba?

Testimoni Makeup Remover Shaklee (Gentle Action Makeup Remover)



Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment