Friday, 7 July 2017

TIP MENGHILANGKAN SERANGAN KUTU


Pengalaman ngeri zaman kanak - kanak masa sekolah dulu . Zaman sekolah dulu tak macam sekarang pakai tudung. Rambut terdedah macam tu je. Senang - senang kutu akan berjangkit dari satu kepala ke kepala yang lain..lepas tu beranak pinak.


Disebab kutu-kutu ni rambut bau busuk, gatal di kulit kepala dan tidak boleh nak simpan rambut panjang. Tetapi jika zaman sekarang ni sangat diakui kutu-kutu ini masih wujud..saya cadangkan gunakan BASIC H Shaklee.




1. Basahkan rambut dengan air yang telah di masukkan 6,7 titik basic H..

2. Balut rambut anak anda dengan kain lampin biasa dibuat oleh penulis atau towel..biarkan semalaman..means tido dengan kain berbalut di kepala..


sesuai dibuat hari minggu..lepas tu..bilas dengan air bersih atau mandi tanpa ragu2..HASILNYA nanti..kutu akan mati termasuk telur yang masih belum menetas..

Cubaa lah.. 

Bagi yang mempunyai anak-anak tinggal di taska atau pun sudah ke prasekolah, pasti pernah berhadapan dengan masalah rambut dijangkiti kutu. Kutu merupakan serangga halus yang mengerumuni rambut dan menyebabkan kepala kanak-kanak gatal.

Bagi yang mempunyai anak-anak tinggal di taska atau pun sudah ke prasekolah, pasti pernah berhadapan dengan masalah rambut dijangkiti kutu. Kutu merupakan serangga halus yang mengerumuni rambut dan menyebabkan kepala kanak-kanak gatal.


Telur putih halus (telur kutu) serangga ini tergantung pada akar rambut. Kutu merebak dengan sangat mudah dari satu kepala ke kepala yang lain. Ia menyebabkan si kecil berasa gatal kepala dan asyik menggaru rambutnya.

Apabila seorang anak anda dijangkiti kutu, rawat seluruh keluarga anda dan mereka yang berhampiran dengan anak anda. Antara langkah penjagaan yang boleh dilakukan adalah seperti berikut: 
  • Tanya ahli farmasi tentang ubat yang boleh membunuh kutu dan telur kutu. Sapukan ubat ini di seluruh kepala anak anda dan biarkan ia atas kepala selama masa yang diarahkan, biasanya beberapa jam. 
  • Cuci dan bilas rambutnya. Sikat dengan sempurna menggunakan sebatang sikat haus untuk mengeluarkan kutu dan telur kutu yang mati. Anda mungkin perlu mengulang rawatan ini dua atau tiga kali, setiap tiga hari, untuk menghapuskan telur kutu. 
  • Bersihkan berus dan sikat anak anda serta topinya. Satu cara lain, simpan topinya di dalam beg plastik bertutup rapat dan biarkan selama sekurang-kurangnya sepuluh hari. Kutu dan telur tersebut akan mati. 
  • Elakkan anak anda menyertai kumpulan kanak-kanak atau pergi ke taman permainan bermain bersama kawan-kawan kerana bimbang akan menjangkiti kanak-kanak lain. Biar dia tinggal di rumah sehingga kutu dan telurnya telah dimusnahkan sepenuhnya. 


Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment