Tuesday 1 January 2013

2012 AKU DAN BLOGS


Pada febuari 2012 saya membuka akaun blogs ini. Ini kerana kawan-kawan, orang lain ada blogs saya pun teringin nak ada blogs sendiri. Lepas tu tak tahu nak buat apa .... sepi blogs saya ni . Ketika tu saya hanya meng upload lagu Take me to your heart. Hinggalah kawan - kawan menyarankan saya membuat review novel dan buat sedikit kelainan. Ini kerana minat saya dalam pembacaan novel. Menceritakan kembali apa yang kita rasa dan dapat dari pembacaan saya sendiri. 

Perasaan takut dan rendah diri ada dalam diri saya . Saya tak pandai mengolah takut penulis marah kalau-kalau kita tersalah olah dan mencacatkan cerita mereka. Sehinggalah  pada bulan Mei saya memberanikan diri membuat olahan novel pertama iaitu Novel Setia Dihujung Nyawa novel pertama saya beli secara online. Kini 65 post sekitar tahun 2012  ada di blogs saya termasuklah cerita suka duka kehidupan saya.


Sararan awal Mei hingga hujung tahun 2012
50 orang rakan pengikut (follower site )
20,000 kunjungan rakan

Kunjungan sebenar Mei hngga Dis 2012
49 orang rakan pengikut (follower site )
38,000 kunjungan rakan 

@@ kunjungan melebihi sasaran kerana didalam blogs ini terdapat novel diadaptasi drama dan ramai rakan-rakan mengunjungi post ini. 

Sasaran Januari hungga Dis 2013
120 orang rakan pengikut (follower site )
120,000 kunjungan rakan



Kepada rakan- rakan dan peminat blog review, saya ucapkan terima kasih yang tidak terhingga sudi menyokong blogs ini. Tak lupa kepada penulis - penulis novel yang sudi memberi komen di blogs saya.

2 comments:

  1. thums up, suka blog akak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kerana sukannya... jika ada salah tegurlah ... mungkin dengan teguran itu akan memperbaiki cara review akak.

      Delete