Friday, 6 December 2019

NOVEL SEADANYA AKU

Bukan ini kisah yang aku mahu

Review kali ini  pilihan novel bakal diadaptasi Seadanya Aku. Novel setebal 475 muka surat. Cerita santai tentang 3 sahabat membibitkan rasa cemburu bila melihat kelebihan seorang kawan. Perasaan cemburu mengundang kemusnahan pada orang lain dan diri sendiri. Jom ikuti review tentang novel ini.

Kali ni kisah pengkhianatan kawan baik sendiri. Aufiya, Wina dan Zureen ni duduk serumah dan kenal dari sekolah lagi. Tapi, dua - dua dengki dengan Aufiya ni. Ada saja tak puas hati itu dan ini. Macam Wina sebab Zarul tak ada plan pun nak kahwin dengan dia walaupun lama bertunang, Zureen pula sebab single. So dua - dua ni bermuka - muka depan Aufiya.

Aufiya dan Taufik sedang menghitung hari untuk melangsungkan perkahwinan mereka. Namun, pada hari tersebut, Taufik menghilangkan diri. Keliru dan ragu menjadi teman Taufik ketika itu. Walaupun Taufik tahu kisah silam Aufiya. Taufik juga yang bersetuju untuk meneruskan pernikahan mereka setelah menerima seadaanya Aufiya. Tetapi semuanya berubah bila Taufik tidak muncul dihari pernikahan mereka. Dalam kekalutan ketika majlis  pengantin Lelaki tidak ada  muncul Zarul, kawan baik Taufik merangkap tunang Wina, kawan baik Aufiya sendiri datang menawarkan diri. 

Terpaksa.. Itulah alasan Aufiya menerima Zarul demi menutup malu keluarga. Keluarga Aufiya menganggap kehadiran Zarul sebangai penyelamat.  Ketika majlis Wani dan Zureen tidak hadir ke majlis Aufiya kerana sebab sebab tertentu. Aufiya nekad untuk sembunyikan siapa suaminya demi persahabatan Aufiya dan Wani. Namun, tak henti rasa bersalah terhadap Wina kerana telah merampas Zarul. Perasaan bersalah itu juga hingga ada ketika dia tidak berani untuk berlebihan dengan suaminya di khalayak ramai. Adakalanya tindakkan dia juga memberangkan dan mengecewakan Zarul dan Ini membuatkan Zureen tertanya tanya dan mencari siapa suami Aufiya.

Ketika bahagia mula tercipta, Taufik muncul semula menuntut hak. Dan, kejadian hitam yang menimpa Aufiya ketika di kolej dulu kembali menghantui dengan kemunculan Hadi. Aufiya dirogol Ikmal ketika pulang dari kelas ke rumah sewanya dan dalangnya adalah Farah, kawan baik Aufiya sendiri. Taufik lari pada hari perkahwinan mereka pun berpunca kejadian tersebut. 

Banyak konflik lain sebenarnya, antaranya mak mertua Aufiya pun tak boleh terima sebab memang sukakan Wina ni. Tapi mungkin sedikit je, dan tetap memberi impak tersendiri. Farah juga menghebahkan aib Aufiya pada mentuanya. Kejadian demi kejadian berlaku , hinggalah kebenaran memihak pada Aufiya juga akhirnya. 


Sinopsis dari kulit novel 
Cerita itu. Ya, cerita yang ingin dilupakannya. Bertahun dia menyimpannya sendiri, berharap yang cerita itu akan terkubur sendiri. Siapa tahu, cerita itu muncul semula ketika bahagia di depan mata. Kesuciannya dipersoalkan, kejujurannya diragui.

“Fik dah fikirkan dalam-dalam. Ikhlas Fik sayangkan Fiya. Fik tak kesah dengan cerita silam Fiya. Kita kahwin!” - TAUFIK

Janji Taufik untuk menerima dirinya seadanya dia, hanya tinggal janji. Kenduri sedang berlangsung. Tetamu sudah berpusu datang. Jurunikah sudah lelah menunggu, tetapi pengantin lelakinya langsung tidak muncul. Aufiya rasa lebih baik dia mati sahaja daripada menanggung malu.

Dan, lelaki itu muncul tiba-tiba menyelamatkan maruahnya dari terus ditelanjangkan Taufik. Dia menerima huluran bantuan Zarul walaupun rasa bersalah menggunung tinggi. Zarul yang tegas, Zarul yang dingin dan Zarul juga tunangan Wina. Zarul itulah yang dihantar Tuhan sebagai penyelamatnya.

“Saya tak tahu saya bakal jadi pengantin hari ni. Jadi saya tak sediakan apa-apa untuk Aufiya. Saya cuma ada cincin ini sebagai tanda saya ikat Aufiya dalam hati saya.”- ZARUL

Perkahwinan itu tidak mampu Aufiya khabarkan hatta kepada kawan-kawan baiknya sendiri kerana yang menjadi suaminya itu hanyalah sekadar pinjaman. Pinjaman seorang sahabat yang dikhianatinya dalam diam.

“Abang bukan hak Faye dari mula. Abang hak Wina. Faye tak mahu rampas abang daripada kawan baik Faye sendiri.”- AUFIYA

Zarul. Dia menawarkan diri bukan kerana terpaksa. Tapi demi rasa yang sudah sekian lama ada. Tapi, sabarnya seakan-akan diuji. Sayang Aufiya terhadap Wina seolah-olah tidak bertepi.

“Kalau sayang sangat dengan Wina tu, apa kata, Faye bermadu aje dengan dia? Senang, kan?”- ZARUL

Hati Aufiya mula berdolak-dalik, antara suami dan sahabat yang dikasihi. Sikap Zarul yang melindungi dan menerima dia seadanya tanpa sebarang syarat mula membuatkan hatinya terbuai. Tapi Wina itu sahabatnya yang paling baik. Melukakan Wina umpama melukakan hati sendiri.

Tegarkah Aufiya terus melukakan hati Wina yang sudah dianggap seperti darah dagingnya itu? Atau Aufiya rela menghancurkan hatinya sendiri demi melihat Wina bahagia? Antara kehendak sendiri dan persahabatan, yang manakah akan menang?

PENGEDAR SHAKLEE KAPAR DAN TELUK INTAN YANG AKTIF


































Anda nak servis paling cepat, konsultansi paling mesra, cara pengambilan paling berkesan ?
Anda kena dapatkan produk Shaklee dari saya, Pengedar Shaklee Kapar dan Teluk Intan serta kawasan sekitarnya.

WhatsApp "Order Shaklee" ke 017-554 9158 @ klik Order Shaklee 

Kenali Saya 
Saya Farah , nak paling mesra panggil je Farah .

Farah pengguna tegar produk Shaklee terutama set kesihatan .

Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?

Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Kapar dan Teluk Intan serta kawasan sekitar yang terbaik, Farah akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.

Farah cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.

Selain itu Farah juga gigih melebarkan sayap dalam bidang perniagaan dengan membantu lebih ramai orang sihat dan cantik dengan Shaklee. Sekarang Farah sedang melatih ahli bawah naungan Farah menjana pendapatan secara part time dan full time.



WhatsApp "Order Shaklee" ke 017-554 9158 @ klik Order Shaklee 

Konsultansi & Cara Makan Yang Betul
Anda dah bayar. Mestilah anda nak nasihat dan kesan yang terbaik. Itu hak sebagai pembeli.

Farah boleh kata yang konsultansi saya ialah yang terbaik sebab Farah sangat serius dalam ilmu produk. Farah rapat dengan Nutritionist Shaklee. Selalu belajar di kelas- kelas anjuran Shaklee.

Saidatul pastikan setiap dari anda faham tentang :

  • Punca masalah yang anda hadapi.
  • Kenapa produk itu dipilih.
  • Apakah produk- produk Shaklee yang bagi kesan yang lebih cepat.
  • Cara pengambilan produk yang betul.
  • Cara pengambilan produk yang jimat.
  • Kesan- kesan baik pada kulit dan kesihatan dari produk yang anda ambil.
  • Tips kesihatan dan gaya hidup yang sihat.
Jadi, pastikan anda dapatkan konsultansi tepat dari Farah .

Kenapa Nak Bayar Lebih

Kenapa perlu bayar harga ‘mark-up’ sedangkan hanya dengan sekali bayar keahlian, anda boleh dapat macam- macam kelebihan dari Shaklee.

Antara kelebihan sebagai ahli:

  • Diskaun 15% – 33% .
  • Promosi bulanan ( Lagi murah dari harga ahli )
  • Promosi voucher dari belian produk promosi.
  • Kelas ‘Health & Wellness Talk’ percuma tentang kesihatan dan kecantikan daripada pakar.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian yang melebihi 150 points ( Lebih kurang RM 500)
  • Untung runcit dari belian kawan- kawan yang oder dari anda.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian ahli yang mendaftar dengan anda.
Setelah anda mendaftar, anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar sebagai pengedar seperti Farah .

Walaupun selepas menjadi ahli, servis penghantaran Farah ialah seperti biasa. Anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar seperti Farah  .

Tempahan  
Untuk berhubung dengan Farah boleh hubungi nombor 017-554 9158 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.



Konsultasi Percuma Tentang Produk Shaklee

PENGEDAR SHAKLEE AIR KUNING PERAK YANG AKTIF


Anda nak servis paling cepat, konsultansi paling mesra, cara pengambilan paling berkesan ?
Anda kena dapatkan produk Shaklee dari saya, Pengedar Shaklee Air Kuning Perak serta kawasan sekitarnya.

WhatsApp "Order Shaklee" ke 019-462 1345 @ klik Order Shaklee 

Kenali Saya 
Saya Norliana , nak paling mesra panggil je Yana .

Saidatul pengguna tegar produk Shaklee terutama set kesihatan .

Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?

Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Air Kuning Perak serta kawasan sekitar yang terbaik, Saidatul akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.

Saidatul cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.

Selain itu Yana juga gigih melebarkan sayap dalam bidang perniagaan dengan membantu lebih ramai orang sihat dan cantik dengan Shaklee. Sekarang Yana sedang melatih ahli bawah naungan Yana menjana pendapatan secara part time dan full time.



WhatsApp "Order Shaklee" ke 019-462 1345 @ klik Order Shaklee 

Konsultansi & Cara Makan Yang Betul
Anda dah bayar. Mestilah anda nak nasihat dan kesan yang terbaik. Itu hak sebagai pembeli.

Yanal boleh kata yang konsultansi saya ialah yang terbaik sebab Yana sangat serius dalam ilmu produk. Yana rapat dengan Nutritionist Shaklee. Selalu belajar di kelas- kelas anjuran Shaklee.

Saidatul pastikan setiap dari anda faham tentang :

  • Punca masalah yang anda hadapi.
  • Kenapa produk itu dipilih.
  • Apakah produk- produk Shaklee yang bagi kesan yang lebih cepat.
  • Cara pengambilan produk yang betul.
  • Cara pengambilan produk yang jimat.
  • Kesan- kesan baik pada kulit dan kesihatan dari produk yang anda ambil.
  • Tips kesihatan dan gaya hidup yang sihat.
Jadi, pastikan anda dapatkan konsultansi tepat dari Yana .

Kenapa Nak Bayar Lebih

Kenapa perlu bayar harga ‘mark-up’ sedangkan hanya dengan sekali bayar keahlian, anda boleh dapat macam- macam kelebihan dari Shaklee.

Antara kelebihan sebagai ahli:

  • Diskaun 15% – 33% .
  • Promosi bulanan ( Lagi murah dari harga ahli )
  • Promosi voucher dari belian produk promosi.
  • Kelas ‘Health & Wellness Talk’ percuma tentang kesihatan dan kecantikan daripada pakar.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian yang melebihi 150 points ( Lebih kurang RM 500)
  • Untung runcit dari belian kawan- kawan yang oder dari anda.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian ahli yang mendaftar dengan anda.
Setelah anda mendaftar, anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar sebagai pengedar seperti Yana .

Walaupun selepas menjadi ahli, servis penghantaran Yana ialah seperti biasa. Anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar seperti Yana  .

Tempahan 
Untuk berhubung dengan Yana boleh hubungi nombor 019-462 1345 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.



Konsultasi Percuma Tentang Produk Shaklee

Wednesday, 23 October 2019

PENGEDAR SHAKLEE RAWANG DAN BATANG KALI YANG AKTIF


Anda nak servis paling cepat, konsultansi paling mesra, cara pengambilan paling berkesan ?
Anda kena dapatkan produk Shaklee dari saya, Pengedar Shaklee Rawang dan Batang Kali serta kawasan sekitarnya.

WhatsApp "Order Shaklee" ke 017-678 1927 @ klik Order Shaklee 

Kenali Saya 
Saya Saidatul , nak paling mesra panggil je Saidatul .

Saidatul pengguna tegar produk Shaklee terutama set kesihatan .

Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?

Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Rawang dan Batang Kali serta kawasan sekitar yang terbaik, Saidatul akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.

Saidatul cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.

Selain itu Saidatul juga gigih melebarkan sayap dalam bidang perniagaan dengan membantu lebih ramai orang sihat dan cantik dengan Shaklee. Sekarang Saidatul sedang melatih ahli bawah naungan Saidatul menjana pendapatan secara part time dan full time.



WhatsApp "Order Shaklee" ke 017-678 1927 @ klik Order Shaklee  

Konsultansi & Cara Makan Yang Betul
Anda dah bayar. Mestilah anda nak nasihat dan kesan yang terbaik. Itu hak sebagai pembeli.

Saidatul boleh kata yang konsultansi saya ialah yang terbaik sebab Saidatul sangat serius dalam ilmu produk. Saidatul rapat dengan Nutritionist Shaklee. Selalu belajar di kelas- kelas anjuran Shaklee.

Saidatul pastikan setiap dari anda faham tentang :

  • Punca masalah yang anda hadapi.
  • Kenapa produk itu dipilih.
  • Apakah produk- produk Shaklee yang bagi kesan yang lebih cepat.
  • Cara pengambilan produk yang betul.
  • Cara pengambilan produk yang jimat.
  • Kesan- kesan baik pada kulit dan kesihatan dari produk yang anda ambil.
  • Tips kesihatan dan gaya hidup yang sihat.
Jadi, pastikan anda dapatkan konsultansi tepat dari Saidatul .

Kenapa Nak Bayar Lebih

Kenapa perlu bayar harga ‘mark-up’ sedangkan hanya dengan sekali bayar keahlian, anda boleh dapat macam- macam kelebihan dari Shaklee.

Antara kelebihan sebagai ahli:

  • Diskaun 15% – 33% .
  • Promosi bulanan ( Lagi murah dari harga ahli )
  • Promosi voucher dari belian produk promosi.
  • Kelas ‘Health & Wellness Talk’ percuma tentang kesihatan dan kecantikan daripada pakar.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian yang melebihi 150 points ( Lebih kurang RM 500)
  • Untung runcit dari belian kawan- kawan yang oder dari anda.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian ahli yang mendaftar dengan anda.
Setelah anda mendaftar, anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar sebagai pengedar seperti Saidatul .

Walaupun selepas menjadi ahli, servis penghantaran Saidatul ialah seperti biasa. Anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar seperti Saidatul  .

Tempahan 
Untuk berhubung dengan Saidatul boleh hubungi nombor 017-678 1927 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.


Konsultasi Percuma Tentang Produk Shaklee

Thursday, 17 October 2019

PENGEDAR KAWASAN SEREMBAN DAN NILAI YANG AKTIF



Anda nak servis paling cepat, konsultansi paling mesra, cara pengambilan paling berkesan ?
Anda kena dapatkan produk Shaklee dari saya, Pengedar Shaklee Seremban dan Nilai Negeri Sembilan dan kawasan sekitarnya.

WhatsApp "Order Shaklee" ke 014-937 7283 @ klik Order Shaklee 

Kenali Saya 
Saya Syazana , nak paling mesra panggil je Zana .

Zana pengguna tegar produk Shaklee terutama set kesihatan .

Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?

Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Seremban dan Nilai kawasan sekitar yang terbaik, Zana akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.

Zana cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.

Selain itu Zana juga gigih melebarkan sayap dalam bidang perniagaan dengan membantu lebih ramai orang sihat dan cantik dengan Shaklee. Sekarang Zana sedang melatih ahli bawah naungan Zana menjana pendapatan secara part time dan full time.



WhatsApp "Order Shaklee" ke 014-937 7283 @ klik Order Shaklee  

Konsultansi & Cara Makan Yang Betul
Anda dah bayar. Mestilah anda nak nasihat dan kesan yang terbaik. Itu hak sebagai pembeli.

Zana boleh kata yang konsultansi saya ialah yang terbaik sebab Zana sangat serius dalam ilmu produk. Zana rapat dengan Nutritionist Shaklee. Selalu belajar di kelas- kelas anjuran Shaklee.

Zana pastikan setiap dari anda faham tentang :

  • Punca masalah yang anda hadapi.
  • Kenapa produk itu dipilih.
  • Apakah produk- produk Shaklee yang bagi kesan yang lebih cepat.
  • Cara pengambilan produk yang betul.
  • Cara pengambilan produk yang jimat.
  • Kesan- kesan baik pada kulit dan kesihatan dari produk yang anda ambil.
  • Tips kesihatan dan gaya hidup yang sihat.
Jadi, pastikan anda dapatkan konsultansi tepat dari Zana .

Kenapa Nak Bayar Lebih

Kenapa perlu bayar harga ‘mark-up’ sedangkan hanya dengan sekali bayar keahlian, anda boleh dapat macam- macam kelebihan dari Shaklee.

Antara kelebihan sebagai ahli:

  • Diskaun 15% – 33% .
  • Promosi bulanan ( Lagi murah dari harga ahli )
  • Promosi voucher dari belian produk promosi.
  • Kelas ‘Health & Wellness Talk’ percuma tentang kesihatan dan kecantikan daripada pakar.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian yang melebihi 150 points ( Lebih kurang RM 500)
  • Untung runcit dari belian kawan- kawan yang oder dari anda.
  • ‘Cash Bonus’ dari belian ahli yang mendaftar dengan anda.
Setelah anda mendaftar, anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar sebagai pengedar seperti Zana .

Walaupun selepas menjadi ahli, servis penghantaran Zana ialah seperti biasa. Anda juga berpeluang untuk menjadi pengedar seperti Zana .

Tempahan 
Untuk berhubung dengan Zana boleh hubungi nombor 014-937 7283  melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.



Konsultasi Percuma Tentang Produk Shaklee

Tuesday, 8 October 2019

NOVEL SETELAH KUDIMILIKI

Tak pernah jemu mencintai 
asalkan dia jadi yang halal untukku...


Novel setelah Kudimiliki ni mempunyai 539 muka surat. Novel yang bakal diadaptasi drama pastinya tertunggu - tunggu kisah Adriz dan Sarrafia. Dah lama tak beli novel jom ikuti cerita ini versi saya untuk teman - teman diluar sana. 

Kisah Adriz yang hilang ingatan selepas Koma akibat kemalangan. Adriz terpaksa memutuskan pertunangan dengan Ufaira , Adriz tidak mahu Ufaira menunggu dan Adriz tidak pasti bila dia akan pulih. Walaupun Ufaira merayu dan sanggup menunggu Adriz tetap ditolak dengan cara baik. 

Adriz langsung tak mengingati kisah silamnya hingga dia menjadi buntu. Adriz diajak oleh ayahnya melihat rumah perlindungan Azirah dimana tempat perlindunga anak gadis yang terlanjur bagi mengelakkan pembuangan bayi berleluasa. Azirah sempena nama arwah mamanya. Rumah perlindungan itu adalah impian arwah mama Adriz. 

Adriz terjumpa Sarrafia dirumah perlindungan di pimpin oleh Bonda Ummi. Adriz pelik mengapa Sarrafia terkejut melihatnya sedangkan Adriz tidak pernah berjumpa. Pada Ardiz , Sarrafia ada sesuatu yang dicari oleh Adriz. Adriz mengambil keputusan untuk menguruskan kerja kerja hotel di Langkawi dan rumah perlindungan Azirah. 

Demi mendekatkan diri dengan Sarrafia , Adriz mengambil Sarrafia sebagai PAnya di Hotel dari kerja dirumah perlindungan. Walaupun berat Sarrafia menerimanya kerana cabaran dari Adriz tetap disahut. 

Adriz masih tidak ingat Sarrafia adalah perempuan yang disimpan bertahun lamanya dengan gelaran Baby Girl pada Sarrafia ketika itu. Semuanya bermula kerana Sarrafia jatuh cinta pada Adriz. Kerana cinta dan kemewahan yang diberi oleh Adriz , Sarrafia lupa tentang halal haram. Kerana cinta juga Sarrafia kehilangan keluarga . Dia dibuang akibat perbuatannya terbongkar. Sarrafia sebatang kara hingga dia berjumpa Hirda. Hidra lah membawa Sarrafia berkerja di rumah perlindungan Azirah. 

Sarrafia tidak menyangka dia akan bertemu kembali Adriz dalam keadaan Adriz hilang ingatan. Baby Girl mengingatkan Adriz pada satu numbor yang dia simpan selama ini. alangkah terkejut bila numbor talifon itu milik sarrafia. Disitu persoalan yang terjawab dan Adriz juga telah mengingati kembali semua yang berlaku . Bagaimana mamanya meninggal dunia. Kesal dengan apa yang terjadi. Adriz cuba meminta penjelasan dari Sarrafia tetapi Sarrafia terus membisu. 

Adriz ambil keputusan untuk melamar dan Sarrafia untuk menebus kesilapan lalu. Syarat menerima lamaran Adriz ialah nikah secara rahsia walaupun pada perancangan awal untuk membuat majlis serentak Haqif dan Hirda. Demi menurutkan hasrat Sarrafia Adriz akur. 

Kepulangan Sarrafia  mengejutkan mama dan salina , Salina adalah kakak sulong Sarrafia . Lebih mengejutkan Salina, Adriz suami pada Sarrafia. Lelaki yang pernah dipuja sebelum ini. Salina pernah menaruh hati pada Adriz. Oleh itu Salina sengaja memburuk - burukkan Sarrafia. Semua itu dibiarkan oleh Sarrafia yang penting adalah kemaafan dari mamanya. Adriz ingin berterus terang tetapi di halang oleh Sarrafia. Biar Sarrafia menanggung semua kesilapan lalu. Adriz akur dengan keputusan Sarrafia. 

Menjadi rakan serumah bukanlah asing pada Sarrafia dan Adriz. Sarrafia tetap merahsiakan dari kak Siti , Annura dan rakan kerja yang lain. Perhubungan Sarrafia dan Adriz terlalu banyak cabarannya. Kehadiran Zakir anak buah bapa tiri mengejar cinta Sarrafia. Noh bekas ustaz dirumah perlidungan yang menaruh hati pada Sarrafia tetapi cintanya ditolak . Noh tak dapat menerima kenyataan bila cintanya ditolak. Annura yang telah lama jatuh hati dengan Adriz kecewa bila mendapat tahu Adriz memilih Sarrafia bukan dirinya.
Rahsia siapa sugar daddy yang diperbesar - besarkan oleh Salina selama ini akhirnya terbongkar juga bila kesabaran Adriz hilang bila Salina terus menghina Sarrafia. Keluarga Adriz dan Sarrafia kesal dengan apa yang telah terjadi. Sepatutnya mereka menegah perbuatan Adriz dan Sarrafia dahulu. Tetapi mereka bersyukur Adriz dan Sarrafia telah bertaubat atas perbuatan mereka. 


Sinopsis dari kulit novel

Sarrafia terkejut selepas kali pertama diperkenalkan dengan lelaki yang bernama Adriz itu. Lelaki yang buat tak tahu meskipun sudah melihat wajahnya. Pelik. Lantaklah, kalau tak kenal, lagi bagus. Lebih mudah. Dia pun bukan lagi perempuan terhegeh-hegeh serupa dulu.



“Saya tak pernah jumpa awak. Ini kali pertama saya jumpa awak. Tapi pelik sebab awak nampak tak sukakan saya.” - Adriz

Sarrafia naik menyampah apabila Adriz kerap mengekorinya.

Kalau tak kenal sudahlah, yang nak mengekor tu apa hal. Gila! Pula tu selalu Adriz cakap dia berasa tak tenang. Lagi gila, sudah dia tak tenang nak ajak orang lain tak tenang juga.

“Saya nak tebus apa yang berlaku antara kita dulu.” - Adriz

“Gila! Nak tebus apanya. Guna duit atau nak guna badan saya sekali lagi?”- Sarrafia

Kedegilan Adriz membuatkan Sarrafia menerima apa yang mahu ditebus oleh Adriz. Walaupun dalam hatinya tetap ada rasa yang sukar untuk difahaminya sendiri. Sarrafia tidak mahu bahagia, tetapi dalam hatinya penuh dengan cinta untuk Adriz. Bahagia ataupun tidak biarlah masa yang menentukannya...



Tuesday, 1 October 2019

PROMO SHAKLEE BULAN OKTOBER 2019

Promo Detox memang ditunggu oleh semua orang. Mana tidaknya dengan detox kita mampu merubah kesihatan kita yang lebih baik. Ramai orang nak detox untuk kurus ada juga nak detox untuk cantik. 


Semua terpulang pada individu itu sendiri. Jom kita tengok set detox yang disediakan. 

Shaklee juga mengajak orang ramai untuk cari duit poket dengan pemberian bonus mingguan . Jom ikuti program yang Shaklee sediakan. 
Selain ini atas permintaan ramai , dengan pembelian 3 botol Ostematrix anak mendapat 5% less sepanjang Oktober ini. 


Shaklee Mask dilanjutkan promosinya. Dapatkan Purifying Clay Mask dan Hysdrating Gel Mask dgn hadiah percuma selagi stok masih ada . 



Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan 

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.



Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.



Saya Nak Beli SHAKLEE !

Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor   017-3559455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp:  017-3559455
Email: Pisah35.ee@gmail.com