Monday, 9 November 2015

PERCUTIAN KAMI DI A FAMOSA MELAKA

Kebetulan anak - anak habis peperiksaan , saya membawa anak 3 E ke satu destinasi percutian. A Famosa Melaka. Ini pun sebab hari keluarga yang dianjurkan ditempat kerja. Dah lama sangat tak buat Hari keluarga kompani ni . Mungkin sibuk dengan kerja dengan tender jadi semua bos -  bos sebulat suara membawa kakitanganya bercuti dan mengeratkan lagi silaturahim . Terima kasih pada bos - boss semua. Kali ini saya hanya membawa anak - anak saya sahaja . En suami tak dapat ikut kerana sebab - sebab tertentu. Yang paling penting dia izinkan kami pergi anak beranak. 

Lebih kurang 60 orang kakitangan yang pergi . Mereka dibenarkan membawa suami / isteri dan anak - anak . kalau anak tu ada 7  orang jadinya 7 oranglah pergi sekali . Bestkan.... Saja nak cerita tentang percutian kali ini .

 Pertama kami dapat kad jemputan dan agenda kami disana. Wahhhh!!! nampak seronokkan. 




 Kemas - kemas baju pun sudah ... Jom kita pergi bercuti. Hari pertama je dah buat perangai ... Orang janji pergi sarapan pukul 9.00 . Saya dan anak anak pukul 9.30 baru gerak dari rumah. Urusetia sibuklah call . Akak kenapa tak sampai lagi?? hihiihih .... Kami gerak pukul 10.00 pagi menaiki bas. Semua nampak gembira macam tak sabar untuk bercuti . Sampai sisana lebih kurang pukul 12.30 tengahari seperti jangkaan. 

Menikmati makan tengahhari dan ambil kunci bilik masing-masing. Penat dan kenyang jawapannya minta rehat. Lepas tu buat aktiviti sendiri. Jom tengok bilik . 







Anak - anak pun selesa dengan apa yang kami dapat. Rehat hilangkan penah dulu sebab petang ada aktiviti sendiri-sendirikan. 




Tunggu kawan-kawan untuk minum petang 


Ambil minum petang dan mencari aktiviti sendiri




Ada yang membuat permainan muzik chair dan berenang


Malam pertama tu kami dibawa ke Old West. Disana kelihatan muka dilukis seperti hantu termasuk kostium yang mereka pakai. Holowein kata mereka. Kami di jemput makan malam disana. Makanan memang sedap dan saya pun bakal menggemukkan badan ini... hihihih. 






Tuuu..  dia dekorasinya memang cantik rasa sayang nak makan. Kalau dah ambil kena makan . Selalu pesan pada anak-anak . Boleh makan berkali-kali ... membazir jangan sekali. 

Lepas tu kami dijamu dengan persembahan. macam - macam ada . Ada yang nak ambil gambar dengan reptilia ular sawar pun ada . Persembahan lebih kurang 15 minit. 




 Ada pertunjukan bunga api lepas persembahan.

Ada dianatara kawan-kawan melayan kerenah anak-anak untuk main permainan yang sediakan. Kami ada boss yang baik hati, sudi memberi percuma token untuk anak-anak. 


Ini yang kami dapat setelah mengumpul 4000 point.

Makan sudah , tengok persembahan pun sudah dan main kat luar-luar tu pun sudah kami pulang ke bilik masing- masing. Esok ada acara lagi . 

Hari kedua. Pagi kami pergi ke water Theme Park. Sarapan , mandi manda dan petang tu ada game untuk kanak - kanak dan dewasa. Jom ikuti gambar yang disediakan.  


                                       Sempat bergambar dihadapan Water Theme Park 

Hari kedua memang memenatkan . Bermandi manda dan aktiviti sukan yang disediakan oleh pihak A'famosa sendiri.



Sukaneka kanak-kanak . Saya menghantar 2 wakil... hihiihhi nampak tamak disituuuu.. 








Penat main air , makan pun sudah kaita balik bilik sebab malam nanti yang ditunggu - tunggu Annual Dinner Item ke 27 tahun. Tema Oren ye . Kita tengok siapa yang akan dapat hadiah utama untuk cabutan bertuah. 



Macam perhimpunan bersih pulak ... himpunan oren 

 Saya dapat Vacuum Cleaner Brand Panasonic 

Inilah saya dan anak- anak bawa pulang. Tetap gembira walaupun tak dapat hadiah utama. Alhamdulillah

 Inilah dia orang yang hadiah utama . Beliau membawa TV 50 inci ( TV idaman saya tu ) 


Hari terakhir kami berkunjung ke Safari Wonderland. Ini pastinya tempat kanak-kanak paling suka. Ini kerana mereka dapat melihat pelbagai haiwan dan beberapa pertunjukan seperti gajah , burung dan mamalia yang lain. 





Sempat bergambar 




Pertunjukan gajah


Selesai di safari woderland kami menikmati makan tengahari dan selepas itu kami berkemas  untuk pulang. Ahhh... memang penat , tapi berbaloi dan seronok dengan aktiviti yang telah disediakan. Tahun depan insyaallah kami akan ke Pulau Langkawi bagi merasmikan resort baru. 


No comments:

Post a comment