Friday 28 July 2017

SHAKLEE SET RESDUNG



Atasi masalah resdung dengan Set Resdung Shaklee

Resdung memang tidak asing lagi. Boleh dikatakan semua kita menghidapinya, cuma yang membezakan seteruk mana resdung mempengaruhi kita.

Tanda-tanda Resdung
- Hidung selalu tersumbat
- Lendir dari hidung dan tekak
- Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
- Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
- Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
- Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya

Punca Penyakit Resdung
Resdung adalah alahan terhadap jenis makanan tertentu, habuk, parasit (demodex) dan kutu.

Apabila kita mengalami alahan, daging yang bertindak sebagai penapis udara didalam hidung akan membengkak secara semulajadi. Seterusnya, menyebabkan pergerakan udara tak dapat dikeluarkan dan akan terkumpul di dalam.

Kesannya, kulat akan tumbuh dan kawasan dalam hidung menjadi semakin membengkak. Anda yang pernah mengalaminya pasti tahu tahap kesakitannya.

Struktur hidung yang tidak normal adalah akibat daripada tulang hidung retak atau patah ketika kemalangan boleh menyebabkan seseorang mendapat penyakit resdung.

Bagi sesetengah orang yang mempunyai struktur tulang hidung yang ”senget ” tidak lurus (deviated nasal septum), risiko untuk mendapat resdung adalah tinggi.

Kerosakan atau sakit gigi di bahagian gusi atas boleh menyebabkan resdung. Kuman atau bakteria yang berasal dari kerosakan atau sakit gigi boleh merebak dengan mudah ke rongga sinus dan menyebabkan resdung.

Hal demikian kerana kedudukan gigi gusi atas amat berdekatan dengan rongga sinus. Rongga sinus yang terdapat di dalam tulang pipi (dikenali sebagai maxillary sinus) merupakan rongga yang paling kerap mendapat sinutisis akibat kerosakan gigi.

Selain itu kajian menunjukkan tabiat menyelam dan menyelam di air sungai atau kolam yang kotor serta laut yang tercemar turut menyumbang dan mengakibatkan penyakit ini.

Resdung ni boleh merebak ke bahagian mata. Akibatnya, anda boleh hilang deria penglihatan dan ia juga boleh menjangkiti otak. Tetapi, resdung tidak berjangkit pada orang lain atau diwarisi oleh keturunannya.


Petua Mencegah Resdung:
1. Elakkan daripada memelihara binatang
berbulu di dalam rumah seperti kucing dan arnab.

2. Jangan menggunakan sarung bantal, cadar dan selimut yang diperbuat daripada bulu binatang.

3. Bersihkan karpet/permaidani. Lebih baik menggunakan penyedut hampagas (vacuum cleaner).

4. Gunakan penutup hidung semasa melakukan kerja nengemas bagi mengelakkan habuk.

5. Minum air suam/mineral dengan kadar
yang banyak. Bagus jika amalkan minum sup panas.

6. Selalulah mencuci dan menjaga kebersihan wajah.

7. Elakkan makanan laut seperti udang.

Selain itu Set Resdung Shaklee juga dapat membantu mengurangkan keradangan resdung dan mengurangkan bersin pada setiap pagi. 


Set Resdung Shaklee terdiri daripada: 

  •  Alfafa
  • B Complex 
  • Sustained Release Vitamin C 500mg
  • Garlic Complex


Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 
Alfalfa:

Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung (sinuisitis). Ramuannya yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi (allergy), gegata (hives) dan resdung (sinuisitis). Namun begitu, bagi penghidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil alfalfa sebagai suplemen.

B Complex:



Kandungan B6 dalam B Complex berperanan penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan. B6 juga Bertindak sebagai anti-stress. Apabila resdung menyerang, B-Complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka. Juga membantu dalam membina protein dalam tubuh.

Vitamin C:


Berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan terhadap serangan penyakit. Bagus untuk mempercepatkan proses penyembukan tisu tubuh. Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.





Garlic yang berfungi sebagai antibiotik dan antibakteria semula jadi terbaik , yang membantu mengurangkan selesema. 


berlengah untuk mencuba Set Resdung Shaklee bagi mengatasi masalah resdung anda. Produk Shaklee adalah produk semulajadi dan bebas dadah.


Hakikatnya, penyakit resdung ini jika dibiarkan melarat akan menjadi kronik dan boleh menyebabkan komplikasi kepada otak dan boleh membawa maut.
Jaminan kami

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment