Friday 18 August 2017

5 SEBAB KENAPA PERLU PILIH VITAMIN JENAMA SHAKLEE

kalau kita survey kat pasaran, bersepah-sepah kan produk kesihatan & vitamin yang terdiri daripada produk tempatan mahupun luar negara. kita pun dah keliru nak pilih produk yang mana satu kan, hehee... saya amat memahami masalah yang anda sedang hadapi sebab saya dulu pun macam anda jugak tapi kini saya adalah seorang "shaklee lover". Pagi ni saya nak kongsi dengan anda semua 5 SEBAB KENAPA ANDA PERLU MEMILIH VITAMIN SHAKLEE bukan produk lain.


PERTAMA- SHAKLEE SYARIKAT PRODUK KESIHATAN PERTAMA DI DUNIA
- Buat pengetahuan anda, syarikat shaklee telah wujud di muka bumi ni dah lebih 5 dekad (50 tahun lebih) dan telah menerajui produk kesihatan semulajadi yang terulung di dunia. Pengasas produk shaklee adalah Doktor Forrest C.Shaklee & pada tahun 1915 beliau telah mencipta "vitalised minerals" iaitu multivitamin yang tertua di dunia yang kini dikenali sebagai Vita-lea (ishh tak sangka kan usia vitalea ni dah genap 100 tahun, huhu). Pendek kata, apabila produk dah berusia ratusan tahun & syarikat pun dah berabad lama, sudah pastilah produk shaklee ni sangat diyakini & selamat, betul tak..?? 

Dr. Forrest C.Shaklee
Pengasas Shaklee

Vitamin pertama di dunia, kini dikenali sebagai VITA-LEA

KEDUA : PRODUK SHAKLEE TERBUKTI SELAMAT
- Apa yang istimewanya produk shaklee ni adalah ia dicipta oleh saintis tau. shaklee mempunyai lebih 60 orang saintis bertauliah yang terdiri daripada pelbagai kaum, bangsa & agama ( melayu je belum ada lagi hehe). Para saintis shaklee menjalankan ujikaji klinikal tehadap produk-produk sebelum dikeluar & dipasarkan demi memastikan produknya selamat.

- Shaklee memiliki makmal kajian & penyelidikan sendiri di Hayward California dan makmal kedua dibina di Standford University in Palo Alto, California.

- Shaklee melaburkan 300 juta USD dalam research & development sedangkan syarikat lain melaburkan lebih benyak untuk pengiklanan demi melariska produk. Selain itu, lebih 83,000 ujian QC dijalankan setiap tahun ke atas produk

- Selain mempunyai barisan saintis sendiri, Shaklee juga mempunyai ahli botani khas dan mereka akan menjalankan lebih 350 ujian ke atas setiap bahan-bahan botani terbaru untuk mengesan logam berat, racun perosak atau mana-mana bahan cemar yang merbahaya.

- Para saintis shaklee menjalankan ujian klinikal ke atas manusia bukan haiwan untuk membuktikan secara saintifik yang produk-produk shaklee boleh diutilisasikan dan selamat ke atas tubh badan manusia. 

KETIGA : SHAKLEE DIAKUI HALAL


Di atas ini adalah sijil halal shaklee untuk tahun 2015 ya, setiap produk shaklee diakui halal oleh sebuah badan halal kat sana yang dikenali sebagai ISLAMIC SERVICES OF AMERICA (ISA) sama macam JAKIM di Malaysia. 


Oh ya, ini bukti bahawa badan halal ISA tu diiktiraf oleh JAKIM Malaysia. kalau anda tak percaya, bolehla buka laman web JAKIM & buat sport check hehehe.

- untuk pengetahuan semua, produk shaklee bagi setiap negara adalah berbeza kilangnya. Bagi negara islam seperti Malaysia & Indonesia, kilangnya memang diasingkan dengan produk untuk negara bukan islam. ini bagi memastikan bahan-bahannya bebas daripada unsur-unsur tidak halal & meragukan. Meh saya bagi bukti Lecithin yang dikeluarkan untuk 3 buah negara, memang tak sama tau. lain negara, lain botol & kadang-kadang sumber gelatin pun berbeza.




So tak ada isu la shaklee tidak halal bagai. Ramai Masters shaklee Malaysia yang pergi melawat sendiri kilang shaklee di USA dan mereka lihat dengan mata kepaka sendiri tau. Malah saintis-saintis shaklee pun ramai yang muslim.

KEEMPAT : PRODUK SHAKLEE TERBUKTI BERKESAN

Anda perasan tak, walaupun syarikat shaklee dah berusia 50 tahun tapi langsung kita tak pernah nampak sebarang iklan komersial di televisyen kan..?? Shaklee pun tak pernah ada duta produk macam produk kesihatan & kecantikkan lain. Itula kelebihan shaklee yang produk lain tak boleh tandingi. Produk lain, hari ni lancarkan produk baru, esoknya tu dah ada duta khas selalunya artis popular keluar iklan kat televisyen hehee.. tak ada artis sebagai duta bukan bermaksud produk shaklee tak bagus akan tetapi shaklee nak lahirkan sendiri duta-duta dari kalangan penggunanya sendiri. Shaklee lebih banyak melaburkan dana untuk menjalankan penyelidikan & pembangunan produk daripada bayar kepada artis yang menjadi duta produk hehe. Kalau kita tengok, ramai oh artis Malaysia & antarabangsa yang menjadi pengguna tegar Shaklee antaranya Rita Rudaini, Asyraf Muslim, Ziela Jalil, Erra Fazira, Oprah, Jennifer Lopez dan ramaiiii lagi. Testimoni sebenar takyah cerita lah, kalau google tu beribu-ribu boleh jumpa. Itulah bukti produk shaklee sangat berkesan & telah memuaskan hati berjuta-juta penggunanya.


KELIMA : PRODUK SHAKLEE BEBAS KIMIA


PARABENS ni adalah antara sejenis bahan kimia yang selalu kita jumpa dalam produk kesihatan & kecantikkan kulit. Malah dalam produk penjagaan bayi pun ada tau. Kesan jangka masa panjang penggunaannya boleh mendatangkan pelbagai penyakit kronik seperti kanser, kerosakan buah pinggang, penyakit kulit dan lain-lain. Istimewanya Shaklee adalah dalam setiap produknya memang tiada bahan Parabens ni.


pendek kata, semua senarai bahan kimi di atas ni memang tak wujud dalam mana-mana produk shaklee. Cuba anda belek produk kecantikkan & kesihatan anda sekarang ni, ada tak salah satu bahan kimia seperti yang saya sebut..?? kalau ada lebih eloklaah anda tinggalkan & campak dalam tong sampah je sebab akan membawa mudharat kepada tubuh anda kelak.

Akhir kata, saya menyeru kepada kawan-kawan kat luar sana supaya jadilah seorang manusia yang bijak dalam memilih produk kesihatan & kecantikkan. Tubuh badan kita ni nak pakai lama kan, kalau boleh tak nak la umur 50 tahun nanti kita dah dapat penyakit macam-macam. Apa yang kita makan & pakai waktu muda la asbab untuk kita hidup dengan lebih sihat, awet muda & cergas di usia emas kelak..

pilihlah SHAKLEE sebagai RAKAN AKRAB anda :) Ingin mendapatkan sebarang produk beserta khidmat konsultasi percuma??

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment