Tuesday 22 August 2017

KECUTKAN CYST DAN FIBROID TANPA PEMBEDAHAN

Cyst dan fibroid adalah penyakit yang sinonim dengan wanita kerana 75% wanita akan mengalaminya. Apa itu cyst dan fibroid? Kalau dibiarkan dan anda sekadar tidak peduli, fibroid boleh bertukar menjadi barah atau kanser jika tidak diatasi pada peringkat awal. Ada 2 cara untuk hilangkan cyst dan fibroid ni, iaitu dengan pembedahan atau pengambilan supplement.






Apakah Cyst? Cyst adalah sejenis ketumbuhan dalam kilang ovary. Kenapa ia digelar cyst? Sebabnya ketumbuhan ini mesti mengandungi cecair/fluids, sama ada air, cecair bercampur protin, darah beku, darah haid, minyak dan lendir lemak. Ia boleh disertai dengan ketumbuhan daging yang mungkin sejenis kanser terdiri daripada rambut, cartilage, tulang dan lain-lain. Cyst ni adalah ketumbuhan biasa bukan kanser yang paling kerap dijumpai di dalam uterus. Most of the case, cyst ni lambat berkembang dan tidak menyebabkan apa-apa gejala. 

Cuma small percentage kes je yang betul-betul memerlukan rawatan perubatan. Tengok kat kedudukan mana cyst ni membesar dalam rahim. Manakala fibroid terdiri daripada bahan berserat yang menyebabkan tumor. Fibroid juga dikenali sebagai ‘ketumbuhan fibroid’, ‘fibrolids’, ‘myomas’ atau hanya ‘fibroid’. Ia terdiri daripada kira-kira 0.04 inci (1 mm) kepada kira-kira 8 inci (20 cm) atau lebih. Apakah Punca Fibroid? Punca fibroid belum ditentukan, tetapi ada kaitan dengan pengeluaran estrogen dalam badan wanita. Tumor ini hanya seolah-olah terhasil semasa tahun-tahun reproduktif. 

Ia boleh tumbuh dengan cepat semasa mengandung apabila pengeluaran estrogen dan aliran darah meningkat dalam rahim. Tetapi biasanya tidak menyebabkan komplikasi. Jenis-jenis cyst fibroid ditentukan oleh di mana fibroid tumbuh dalam rahim:


Fibroid 1: Intramural Tumbuh di dinding rahim, jenis yang paling biasa. Boleh menyebabkan rahim bengkak dan kadang-kadang menonjol sama ada ke dalam atau di luar rahim. Fibroid 1: Submucosal Juga dikenali sebagai fibroid submucous, biasanya yang paling high possibility menyebabkan gejala-gejala yang ketara. Fibroid ini dijumpai dalam lapisan uterus dan boleh berlanjutan hingga ke dalam rahim sendiri. Hasilnya, submucosal fibroid boleh menyebabkan pendarahan semasa haid. 

Fibroid 2: Subserosal Juga dipanggil fibroid subserous yang tumbuh di luar rahim. Fibroid ini selalunya memberi gejala yang paling minima, tetapi boleh berkembang menjadi sangat besar. Sesetengah fibroid subserosal menjadi begitu besar sehingga seorang wanita boleh kelihatan seperti mengandung enam bulan. Rawatan dan Pencegahan Semulajadi Dengan Shaklee Dalam satu kajian, dipercayai dengan mengamalkan herba dan supplement dapat mengecutkan cyst dan fibroid ini dan seterusnya menghilangkannya tanpa pembedahan. 

Saya cadangkan agar mengambil supplement yang boleh mengatur keseimbangan hormon dan kaya antioksida untuk membantu mengecutkan ketumbuhan dan mencegah pembentukan radikal bebas yang menjadi punca utama kepada ketumbuhan dan kanser. Antaranya ialah: 


#1. GLA Complex: Bertindak untuk kawal keseimbangan hormon Estrogen & Progesteron.
#2. Vivix: Meningkatkan imunisasi dan menghapus radikal bebas, memperbaiki DNA dan sel-sel badan.



#3. Vitamin C: Meningkatkan imunisasi dan menentang radikal bebas.
Oleh kerana penyakit berkaitan rahim ni boleh menjejaskan kesuburan serta boleh memberi kesan lebih besar seperti kanser, jadi marilah kita sama-sama mengambil berat tentang kesihatan kita. Mencegah adalah lebih baik dari merawat. Jom sihat secara semulajadi dengan Shaklee. 


Hubungi saya untuk saya bantu anda. Lengkap dengan cadangan pemakanan dan aturan supplemen.


Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455  melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455 
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment