Tuesday 8 August 2017

KULIT CANTIK DENGAN OMEGA GUARD SHAKLEE

Hari ni saya nak berkongsi lagi pada anda pasal item promosi Bulan Merdeka dengan pembelian 5 dapat e voucher RM 60.00 Omega Guard. 




Sebenarnya, omega guard ini juga salah satu daripada hot product untuk 'kecantikan kulit' selain glamour sebagai vitamin untuk menbakar lemak.. who cares kalau kulit tak cantik???? aiyyyaaakkk... tu mungkin some ladies kot..tapi saya , i do care with my skin , rugi kalau tak nak cantik.


Pertama sekali, cuba anda tengok or tilik kulit anda sekarang?? Adakah kering, bersisik, kasar??? Tak tahu ?? Senang je..sentuh dan cuba garu sikit..kalau ada rasa kasar dan selepas garu ada tinggal kesan calar tu, meaning memang kulit anda bermasalah.. Salah satu mungkin kekurangan Vitamin C .

Tapi, sempena bulan promosi Omega Guard ni, mari kita tengok apa yang Omega ni boleh buat dengan masalah kulit anda tu??

Essential Fatty Acid (EFAs)
Kulit kering atau kasar atau bersisik adalah berkaitan dengan kekurangan EFAs dalam diet harian kita. Bukan sahaja kekurangan EFAs ni boleh bagi masalah pada kulit, tapi juga pada kuku dan rambut tau.

EFAs merupakan asid lemak yang hanya boleh diperolehi daripada minyak dan lemak dan tidak dihasilkan oleh tubuh badan kita secara AUTO. Badan kita x produce okehhhh..!!!!

Mana nak dapatkan EFAs ni?? EFAs boleh didapati daripada makanan harian kita ataupun supplements. Antara asid lemak (EFAs) yang baik untuk kita adalah Omega 3 dan Omega 6. Omega 3 ada dalam kandungan Omega Guard Shaklee dan omega 6 ada dalam kandungan GLA Complex Shaklee.

Kenapa penting sangat EFAs ni??? Sebabnya, bila EFAs mencukupi dalam badan, sel-sel tubuh kita akan berfungsi dengan normal. EFAs ini akan membentuk lapisan pelindung dalam kulit yang membantu menghalang kehilangan kelembapan kulit. Ini sekaligus melindungi kulit kita daripada dehidrasi dan akan memelihara kelembapan kulit.

So, selamat tinggal kulit bermasalah.. :-)




Secara umumnya, Omega 3 memberikan manfaat kepada kulit dengan:-


EPAs dalam Omega 3 membantu melembabkan kulit ~ 
Omega 3 membantu membina lapisan pada kulit bagi mengelakkan kulit daripada dehidrasi dan sekaligus akan memelihara kelembapan kulit.

Membantu mencegah keradangan / inflimasi pada kulit ~ 
Selain menjadikan kulit lembut dan lembab, Omega 3 juga mencegah inflimasi pada kulit bermasalah. Salah satu tanda kukurangan Omega 3 adalah pembentukan ruam / eczema pada kulit. Omega 3 akan mengurangkan simptom-simptom atau kemerahan pada kulit.

EPAs membantu melambatkan tanda penuaan akibat sinaran matahari ~ 
salah satu kandungan Omega Guard adalah diperkaya dengan EPA dan DHA kan?? So, EPAs ini laa yang membantu melambatkan kesan penuaan. 

Menurut kajian yang dimuatkan dalam Journal of Lipid Research 2005, EPAs boleh menghalang pembentukan enzim yang disebabkan oleh pancaran sinar UV matahari. Enzim ini berupaya memusnahkan kolagen dalam badan yang menyebabkan timbulnya garis-garis halus dan kedut dimuka. Kulit pun akan menjadi kendur bila kolagen semakin berkurangan.

Hubungi saya untuk saya bantu anda. Lengkap dengan cadangan pemakanan dan aturan supplemen.

Dapatkan Promosi Ogos ini

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment