Thursday 17 August 2017

MANFAAT OMEGA 3 PENTING UNTUK IBU HAMIL DAN BAYI

Mengapa Omega 3 bermanfaat bagi pertumbuhan bayi dan kanak-kanak? Apa saja manfaat Omega 3? Bagi ibu hamil, bilakah masa yang paling penting untuk mengambil Omega 3?


Omega 3 bermanfaat untuk perkembangan otak bayi dan kanak-kanak

Otak memerlukan omega 3 seperti tulang memerlukan kalsium. Untuk itu, ketika Ibu hamil, baik ibu dan bayi memerlukan pengambilan penting ini.

Omega 3 bermanfaat bagi bayi dan kanak-kanak, kerana mengandungi lemak DHA. Pada tubuh kita, DHA paling banyak dijumpai pada otak dan mata. Maka tidak heran bila kajian telah membuktikan bahawa manfaat Omega 3 yang terbesar adalah untuk perkembangan otak dan mata bayi.

Kajian lebih lanjut juga membuktikan beberapa manfaat Omega 3 lain. Ibu yang kadar DHA pada darahnya tinggi, mempunyai anak yang lebih baik dalam keupayaan deria-deria, kognitif dan gerak motorik. Hal ini disampaikan pada Journal Of Pediatric, dan kajian dilakukan oleh Laval University, Quebec.

Bayi dengan Omega 3 yang cukup, mempunyai kemajuan kira-kira 2 bulan lebih awal berbanding bayi yang kurang Omega 3. Mereka lebih baik dalam ujian kepekaan yang dilakukan pada usia 6 bulan, serta mempunyai kemampuan belajar visual yang lebih baik ketika berusia 1-2 tahun.
Manfaat Omega 3 lain

Dr. Bruce Holub, University of Guelph, memaparkan beberapa manfaat Omega 3 lain, iaitu:
  • Mengurangkan risiko kelahiran pra-matang
  • Meningkatkan kemampuan anak dalam belajar membaca
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung di kemudian hari
  • Mengurangkan risiko berbagai macam alergi kulit

Ibu yang kita mengambil cukup Omega 3 berisiko lebih rendah terkena postpartum syndrome atau baby blues, iaitu turun naik perubahan mood yang terjadi setelah melahirkan. Mereka juga akan lebih cepat pulih selepas melahirkan.

Hubungi saya untuk saya bantu anda. Lengkap dengan cadangan pemakanan dan aturan supplemen.
Dapatkan Promosi Ogos ini

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment