Friday 4 August 2017

OMEGA 3 MAMPU TURUNKAN BERAT BADAN



Suplemen minyak ikan Omega-3 telah terbukti berkesan bukan sahaja untuk menurunkan berat badan tetapi juga kehilangan lemak terutamanya di bahagian perut (masalah perut buncit). Dos yang dicadangkan adalah antara 300 mg kepada 1.8 gram harian EPA dan DHA . Penambahan omega-3 asid lemak untuk program senaman juga lagi menambahkan keberkesanan untuk meningkatkan potensi kehilangan lemak . Begitu juga, penambahan makanan laut atau minyak ikan untuk seimbangkan diet kalori berkhasiat seolah-olah meningkatkan potensi penurunan berat badan yang efektif. Ini menimbulkan persoalan: adakah menggabungkan omega-3 asid lemak bersama-sama dengan suplemen, diet dan senaman menjadikan proses menurunkan berat badan lebih efektif? Jawapannya adalah ya!. Memang kombinasi yang terbaik..

Sumber : Ascenta Health

" Dalam percubaan klinikal 3 minggu yang singkat, orang-orang yang digabungkan 2.8 gram harian omega-3 asid lemak suplemen (2: 1 nisbah EPA untuk DHA) dengan kedua-dua sekatan kalori dan senaman yang kerap mengalami 1.5 kg (3.3 lb) penurunan berat badan yang lebih besar berbanding dengan mereka yang mengambil plasebo, mengikuti diet kalori terhad, dan bersenam [23]. Oleh itu, menambahkan dengan pengambilan asid lemak omega-3 terbukti boleh meningkatkan komposisi badan sekiranya digabungkan dengan suplemen, diet seimbang dan senaman dalam proses penurunan lemak badan."
Bagaimanakah ia berfungsi?

Asid lemak Omega-3 boleh menyumbang kepada peningkatan komposisi badan dengan meningkatkan metabolisme dan pembakaran lemak yang berlebihan dari badan. Mereka juga mampu menyekat selera makan, yang membawa kepada pengurangan jumlah kalori. Asid lemak Omega-3 mempunyai 4 cara yang boleh menolong menurunkan berat badan anda:
  • Omega-3 membantu menghilangkan lemak dan membina otot 
  • Omega-3 membantu mengurangkan selera makan 
  • Omega-3 menjadikan diet dan senaman yang anda amalkan lebih efektif untuk menurunkan berat badan 
  • Omega-3 membantu mengurangkan pengumpulan lemak akibat dari pemakanan seharian. 
  • Omega-3 meningkatkan kesan metabolik obesiti

Untuk beberapa tahun, lemak badan yang berlebihan telah dianggap sebagai hanya satu ruang simpanan untuk kalori tambahan. Walau bagaimanapun, bukti kukuh dalam tahun-tahun kebelakangan ini telah mendedahkan bahawa lemak badan yang berlebihan mempunyai kesan yang teruk dalam badan, seperti keradangan, rintangan insulin, trigliserida tinggi, dan lain-lain lagi. Pengambilan Omega-3 yang mengandungi asid lemak menunjukkan ia mampu melemahkan banyak kesan ini. Oleh itu, suplemen omega-3 asid lemak bukan sahaja boleh menurunkan berat badan tetapi ia juga boleh menawarkan manfaat tambahan dalam menguruskan kesan serius obesiti.

Kesimpulan

Omega-3 asid lemak yang ditemui dalam makanan tambahan menawarkan manfaat kesihatan dalam hal obesiti dan tidak boleh diabaikan. Oleh itu, jangan sesekali abaikan pengambilan suplemen minyak ikan ke dalam diet seharian anda.

Pilihlah minyak ikan terbaik yang berasaskan dari ikan merah dari laut dalam yang ternyata semula jadi. Minyak ikan Shaklee iaitu Omega Guard dihasilkan melalui penyulingan 3 kali yang menyingkirkan plumbum yang berbahaya kepada tubuh badan manusia.


Omega Guard Shaklee juga mengandungi EPA dan DHA yang lebih tinggi berbanding brand lain. Jika anda tak pasti luangkan masa anda untuk buatkan perbandingan peratusan kedua-dua unsur ini dengan brand lain.


Dapatkan Promosi Ogos ini

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment