Friday 11 August 2017

BENARKAH VIVIX BOLEH KECUTKAN CYST

Cyst adalah sejenis ketumbuhan atau kantung yang tidak normal terbenuk di mana-mana organ dalam badan manusia. Tetapi cyst biasanya berlaku pada wanita dimana dikatakan 3 dari 10 wanita dewasa menghadapi masalah ini.

Ia sebenarnya kelompong/poket/bola yang mengandungi air/bendalir berada dalam ovari. Kelompong seperti ini biasanya normal physiology bagi wanita yang subur kerana kelompong ini mengandungi telur wanita. Namun apabila ianya tidak menetas dan saiznya melebihi 2cm maka ianya dinamakan ovarian cyst.

Jika pembedahan tidak dilakukan apabila saiznya melebihi 5cm, kemungkinan ianya pecah secara semulajadi dan akan menyebabkan pendarahan. Untuk menghentikan pendarahan, pebedahan harus dilakukan. Oleh itu, pesakit haus memilih sama ada membuat pembedahan ataupun menunggu sehingga ianya pecah sendiri.

ADA 4 PENYEBAB KEPADA KEJADIAN CYST. 

HORMON ESTROGEN YANG BERLEBIHAN 
Jika hormon estrogen dan progesterone dalam badan anda tidak seimbang, maka anda akan berisiko mendapat penyakit ini. Kerana sel cyst ini akan berrgantung kepada estrogen dalam badan anda. Keadaan ini sangat ketara pada mereka yang mengalami masalah PCOS yang boleh menyebabkan infetiliy (kemandulan).

Penggunaan pil perancang keluarga juga boleh menyebabkan ketidak seimbangan homon estrogen dan boleh mengaktifkan peumbuhan cyst. 

XENOESTROGEN BERLEBIHAN DALAM BADAN 
Phytoestrogen & Xenestrogen adalah “estrogen sintetik” yang biasa terdapat dalam persekitaran anda, seperti makanan, air, kimia dari indusri pertanian dan penternakan. Dalam kata lain ia adalah estrogen palsu dalam badan anda. Phytoestrogen & Xenestrogen berlebihan juga boleh meransang dan menganggu fungsi estrogen dalam badan.

Sumber : http://www.biostar-health.org/health-specials/xenoestrogens-and-phytoestrogens/

OBESITI 
Lemak berlebihan dalam badan akan mengaktifkan sistem yang dipanggil “Endocanabinoid System”. Sistem ini akan mengganggu fungsi-fungsi homon yang laindan juga boleh menyebabkan radang yang tinggi dalam badan. Hal ini bukan sahaja menyebabkan ketumbuhan cyst, malah beisiko untuk mendapat pelbagai jenis kanser.


GENETIK/KETURUNAN 
Jika anda mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyakit cyst, maka anda juga mempunyai risiko yang sama.

7 MAKANAN YANG MENYEBABKAN CYST MEMBESAR
Bagi penghidap Cyst Ovari anda dinasihatkan supaya mengelakkan beberapa jenis makanan yang boleh menyebabkan cys membesar dengan cepat. 
Ayam kedai – kerana ayam disuntik dengan hormon estrogen untuk mempercepatkan pembesarannya 



Ikan keli/Gamat – ianya membantu kesuburan ovari dan menyebabkan cyst membesar dengan cepat 

Daging merah seperti daging lembu dan daging kambing 

Produk berasaskan tenusu – susu, keju, mentega, majerin dll 

Makanan ringan – biskut, keropok, gula-gula dll 

Makanan segera – maggi, buger dll 

Minuman bekarbonat – kerana kandungan gula sangat tinggi 

RAWATAN BAGI PESAKIT CYST
Pada kebanyakan kes cyst ini tidak perlu menjalankan pembedahan. Ia hanya akan dipantau oleh dokor/pakar. Melainkan size cyst itu membesar melebihi 5cm, mendatangkan masalah yang teruk kepada pesakit seperti sakit perut, pendarahan, kitaran haid tidak teratur ataupun cyst itu menjadi kanser.

Pembedahan hanya dilakukan bila berrlakunya perkara-perkara tersebut. Bagi ovarian cyst biasa yang itdak mendatangkan masalah kepada pesakit, doktor akan menimbang tara antara risiko dan kebaikan pembedahan. Berbincanglah dengan doktor anda sebaiknya.


POLYPHENOL KECUTKAN CYST

APAKAH ITU VIVIX SHAKLEE
Vivix minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Dalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktikan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap selular.

Ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap selular iaitu melindungi dan membaiki kerosakan DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, mengalakan pembentukan baru mitochondria untuk meninkatkan tenaga didalam sel dan melambatkan pembentukan protin AGE (Advance Glycation End products).


BAGAIMANA VIVIX KECUTKAN RAHIM 
  • Vivix memmbantu meningkatkan tenaga dan menurangkan keletihan 
  • Membantu meningkatkan metabolism 
  • Membantu badan mengekaalkan imun yang sihat 
  • Satu antioksidan yang kuat yang membantu melawan radikal bebas berbahaya 
  • Membantu mengurangkan keradangan 
  • Menandungi khasiat polifenol (anti-oksidan dan sel anti-penuaan) semulajadi yang tinggi 
  • Vivix bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA 
Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment