Tuesday 15 August 2017

APA PERBEZAAN JERAWAT DENGAN RESDUNG


Bulan ini ramai pula yang bertanya suplemen untuk jerawat..Sebelum mencadangkan suplemen yang sesuai selalunya saya bertanyakan mereka jenis masalah jerawat yang mereka hadapi dan simptom-simptom yang mereka alami.. Tetapi tak ramai yang benar-benar tahu jenis jerawat mereka..dan akhirnya sukar untuk mereka memilih set jerawat atau set resdung yang lebih sesuai dengan masalah mereka..

Sebagai panduan, di sini saya kongsikan serba sedikit perbezaan jerawat dengan resdung..semoga ianya menjadi panduan untuk anda supaya lebih mudah untuk ditentukan samaada anda memerlukan Set Jerawat atau Set Resdung


Apa beza jerawat dengan resdung

Jerawat
Sejenis penyakit kulit yang kronik. Tumbuh apabila liang kulit atau liang roma yang tersumbat dan memerangkap kotoran. Terjadi di dalam lapisan kulit. Boleh tumbuh disebabkan oleh ketidak seimbangan hormon, persekitaran, dan tekanan. Tidak berjangkit dengan sentuhan dan boleh dihidapi secara turun-temurun. 

Resdung (Sinusitis) 
Radang yang berlaku pada lapisan rongga hidung . Berpunca daripada alahan (habuk, makanan, parasit) atau perubahan cuaca . Kesannya boleh mengakibatkan hidung berair, serta kegatalan pada kulit muka dan mata. Jika serius, pesakit perlu menjalani pembedahan untuk membuang resdung yang menghalang laluan udara dalam rongga hidung yang turut boleh menyebabkan sakit kepala dan mata yang teramat sangat. Tidak boleh berjangkit melalui sentuhan dan boleh diwarisi secara turun-temurun. Boleh dihidapi bersama dengan lelah dan eczema, sejenis penyakit kulit yang lain. 



So, jika anda dah kenalpasti anda punya masalah jerawat atau resdung, bolehlah order set yang sesuai dengan anda dengan anda berdasarkan masalah anda. Untuk mengenalpasti masalah anda lebih jelas, boleh juga merujuk kepada doktor terlebih dahulu untuk pemeriksaan. Memang ada suplemen yang sama dalam kedua set jerawat dan resdung ini iaitu Bcomplex dan Vitamin C...penambahan mana-mana item dalam set juga boleh dilakukan berdasarkan simptom pada jerawat anda..

Panduan vitamin Set Jerawat dan Set Resdung

Set Jerawat Shaklee terdiri daripada:
  • GLA 
  • Garlic Complex 
  • Vita C 
Tambahan:
Jika jerawat ada kaitan dengan hormon bagi wanita, boleh add on GLA Complex
Jika jerawat ada kaitan dengan masalah stress, boleh add on B-Complex
Untuk menghilangkan parut jerawat, boleh ditambah Vitamin E @ ESP

Set Resdung Shaklee pula terdiri daripada:
  • Alfalfa Complex 
  • B-Complex 
  • Vitamin C
  • Garlic Complex
Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-355 9455 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-355 9455
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment