Friday 11 August 2017

VIVIX PERISAI UNTUK SEL BADAN DALAM TUBUH

Badan yang sihat bermula dengan sel-sel dalam badan yang sihat.


Apa yang anda makan akan pergi kepada sel badan dan menentukan kesihatan secara keseluruhan. Sekiranya anda makan makanan yang sihat, sel-sel badan akan kekal sihat dan anda akan cergas bertenaga dan segar sepanjang hari.

Jika anda makan makanan yang tidak sihat, mungkin makan hari ini tak nampak esok sakit, tetapi bahan-bahan yang tidak sihat tersebut akan mengganggu kesihatan sel-sel badan anda.

Apa yang anda makan?

Satu sel rosak, mungkin tiada apa-apa.

Tetapi contohnya kalau separuh daripada jumlah semua sel pada buah pinggang rosak, lambat-laun ia akan mengganggu kesihatan buah pinggang dan menjurus kepada sakit buah pinggang seperti batu karang.

KENALI RADIKAL BEBAS

Selain daripada pemakanan yang kurang sihat, sel-sel badan anda juga sering dirosakkan oleh radikal bebas secara automatik setiap hari.

Radikal bebas ini datang dalam pelbagai bentuk termasuklah melalui pendedahan kepada pencemaran alam sekitar setiap hari dan stress.


Punca-punca radikal bebas

Radikal bebas adalah umpama batu-batu asteroid kecil yang melanggar sel-sel badan anda. Kalau sikit sahaja, ia mungkin tidak mendatangkan kesan yang ketara. Tetapi bayangkan kalau setiap hari sel-sel badan yang tidak mempunyai perlindungan bergeser dengan batu-batu asteroid, umpama planet bumi bergeser dengan asteroid; lama-lama ia akan rosak.

PERISAI UNTUK SEL BADAN
Sel-sel badan anda memerlukan perisai atau perlindungan daripada serangan radikal bebas. Menyedari hal yang tidak dapat dielakkan ini, Shaklee telah membuat ratusan ujian klinikal dan akhirnya menghasilkan supplement yang bernama Vivix.

Mahu tahu bagaimana Vivix boleh jadi perisai untuk sel-sel badan anda?

Vivix mengandungi Polyphenol yang sangat tinggi.

APA ITU POLYPHENOL?
Setiap buah-buahan mesti ada perisai untuk melindungi isi buah dari penyakit, serangan cuaca dan serangga. Dalam buah seperti anggur, perisai mereka bernama polyphenol.

Perisai yang sama juga yang memberikan buah anggur warna ungu pekat.

Para saintis mengkaji perisai ini dan mendapati perisai dari buah anggur muscadine adalah sangat bermanfaat untuk turut menjadi perisai kepada sel badan manusia daripada di serang oleh radikal-radikal bebas.

Polyphenol akan bertindak menjadi antioksidan. Antioksidan bekerja untuk meneutralkan radikal bebas supaya ia tidak lagi merosakkan sel-sel di dalam badan. Perisai yang bernama polyphenol ini juga didapati membantu beri tenaga kepada sel-sel badan manusia di samping memperlahankan pembentukan AGE.

APA ITU AGE?
AGE adalah kata pendek untuk Advanced Glycation End-Product. AGE ini merupakan punca kepada sel menjadi semakin tua dan glucose intolerance. Apabila sel badan anda terdedah kepada AGE, sel-sel akan mula longgar dan rosak.

Umpama kereta yang kita beli. Kereta baru beli rasa sedap pakai, brek pun masih mencengkam. Tetapi semakin menginjak ke usia tua kereta, kereta tersebut akan mula rosak sana-sini, brek pun perlu tekan kuat-kuat. Kereta ini boleh kuat semula jika ianya selalu di servis. Begitu juga dengan kita manusia. Semakin berusia, badan kita akan semakin banyak yang mula rosak.

AGE muncul.

Kalau kulit berkedut mungkin hanya nampak tua di fizikal. Tetapi kalau otot paru-paru, jantung dan hati mula berkedut dan tidak tegang, pelbagai penyakit akan mudah datang.

Tua juga merupakan petanda sistem imun semakin lemah. Bila sistem imun lemah, badan akan mudah di serang oleh virus dan bakteria walaupun kadangkala virus tersebut tidak lah sebahaya mana.

Sebab itu warga emas lebih mudah di serang penyakit seperti penyakit tua dan lebih ramai hilang tenaga dan tidak cergas – ia kerana AGE sudah mula terbentuk dan tiada perisai untuk sel-sel dalam badan mereka.

Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment