Thursday 10 August 2017

SET JERAWAT UNTUK REMAJA YANG BERKESAN DAN SELAMAT

Anak akakada masalah jerawat degil dan tak nak hilang?



Dah guna pelbagai jenis ubat jerawat tapi masalah jerawat tak nak hilang?

Jangan risau, kini terdapat set jerawat untuk remaja atau student yang bosan dengan produk murah dan tak menjadi.

Namun sebelum itu, jom ketahui beberapa faktor yang menyebabkan jerawat anak / adik-adik susah nak hilang. 

KETAHUI FAKTOR YANG MENYEBABKAN JERAWAT BERLAKU

1) MASALAH KETIDAKSTABILAN HORMON
Tahu tak, 67.5 % individu yang berusia 15 sehingga 25 tahun merupakan individu yang cenderung mengalami ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan hormon libido meningkat (hormon yang menyebabkan tumbuh jerawat). 

Peningkatan hormon libido akan menganggu proses penghasilan minyak pada kalenjar wajah yang mana minyak berlebihan akan dihasilkan dan menyebabkan aliran darah pada wajah tersumbat sehingga lemak pada lapisan kulit wajah tidak dapat dibuang dan terbentuknya jerawat.

2) BADAN BANYAK TOKSIN
Ramai yang tak tahu, melalui pemakanan, jumlah toksin akan meningkat dalam badan kita. Bukan itu saja, terdedah dengan radikal bebas seperti asap rokok, asap kenderaan juga akan meningkatkan jumlah toksin dalam badan. Tahukah anda, toxin yang banyak dalam badan akan cuba keluar melalui liang-liang pori pada wajah dan badan manusia. Oleh itu, apabila badan banyak toksin, ia akan keluar dan menjadi jerawat. Sebab itulah ramai yang mempunyai jerawat pada bahagian belakang. Wajah apatah lagi...

3) PENGHASILAN MINYAK BERLEBIHAN PADA WAJAH
Tahukah anda, minyak berlebihan pada wajah juga menjadi punca utama jerawat? Selain daripada faktor hormon, gaya pemakanan juga boleh menjadi punca penghasilan minyak yang berlebihan pada wajah. Penghasilan minyak berlebihan akan bercampur dengan kotoran pada luar wajah menyebabkan ia sukar dibersihkan dan menjadi faktor pembentukan jerawat yang pantas. Oleh itu, elakkan pengambilan makanan berminyak andai anda mempunyai masalah wajah berminyak.

4) WAJAH TIDAK DIBERSIHKAN DENGAN BAIK
Al maklumlah, majoriti perempuan mesti suka dengan make up. Untuk wanita-wanita yang sering menggunakan make-up ketika keluar rumah, perlu untuk anda ketahui bahawa pemakaian make up mengandungi bahan-bahan kimia yang tidak elok untuk kulit wajah. Jika anda memakai make-up, pastikan anda mempunyai pencuci muka yang mampu membersihkan kotoran pada wajah secara dalam sekaligus membekalkan nutrient pada wajah anda.

APAKAH JENIS-JENIS JERAWAT?

Dan untuk pengetahuan adik-adik, punca jerawat yang dinyatakan di atas juga akan membentuk jerawat yang berbeza sperti berikut:

1) Jerawat bengkak merah
2) Jerawat bermata atau bernanah
3) Jerawat pasir

Cuba kenal pasti, jerawat anda pada kategori yang mana?
Kenapa saya suruh anda kenal pasti?
Sebab dengan mengenal pasti jenis jerawat, ia boleh memberitahu kepada kita apakah punca utama jerawat anda.

Jerawat bengkak merah

Jerawat yang bengkak merah selalunya merupakan jerawat yang berpunca akibat ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak seimbang akan mengganggu sistem dalam badan kita sehingga tumbuh jerawat. Bila wanita period, jerawat pasti tumbuh. Itu menandakan bahawa hormon dalam badan anda sedang tidak stabil.

Begitu juga saat kita stress. Stress akan menyebabkan hormon terganggu. Sebab itu selalunya individu yang belajar atau kuat bekerja akan ditumbuhi banyak jerawat. Dan jerawat tersebut jenisnya bengkak merah.

Jerawat bermata atau bernanah

Jerawat bermata atau bernanah merupakan jerawat yang berpunca akibat toksin yang banyak dalam badan. Bila badan banyak toksin, toksin akan cuba keluar melalui liang roma. Dan terjadilah jerawat, paling selalu di bahagian belakang badan dan wajah kita. Jerawat yang keluar adalah jerawat bermata dan bernanah. Itu tandanya jerawat toksin.

Jerawat Pasir

Jerawat pasir berpunca akibat pengumpulan kalenjar minyak yang sangat besar di bahgain pori-pori wajah. Pengumpulan kalenjar minyak pada wajah akhirnya akan menyumbatkan liang-liang pori dan menyebabkan tumbuh jerawat yang bersaiz kecil iaitu jerawat pasir. Selain itu ia juga boleh disebabkan oleh penggunaan make up yang kerap tetapi tidak dibersihkan segera sehingga menyebabkan liang pori tertutup dan membentuk jerawat pasir.

Apakah set jerawat terbaik untuk adik-adik atasi masalah jerawat?

Dengan mengamalkan 2 jenis vitamin semulajadi ini, ia dapat membuang toksin dari dalam badan dan membantu mengecutkan jerawat.


VITAMIN C SUSTAINED RELEASED SHAKLEE
Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!


Set Jerawat Untuk Remaja
Lagi manfaat Vitamin C:

  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT
GLA COMPLEX SHAKLEE:
Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat, di samping membekalkan khasiat vitamin E yang sama seperti Sun Flower Seed Oil.




Lagi manfaat GLA Complex:

  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH
Testimoni


Jaminan kami
Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
Selamat
Semulajadi
Berkesan

Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.

Shaklee Difference: Always SafeAlways WorksAlways Green.

Mengapa saya?
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.

Penghantaran
Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Selayang dan Batu caves . Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.

Pembayaran
Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun CIMB bank atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli !
Untuk keterangan lanjut boleh berhubung dengan Kak Pisah ditalian bernombor  017-3364128 melalui aplikasi Call / SMS / WhatsApp.

Norhapisah Asmuni ( Kak Pisah )
Shaklee ID :(ID:1251745)
SMS & Whatsapp: 017-3364128
Email: Pisah35.ee@gmail.com 

No comments:

Post a Comment